Nita själv?
Jag tänkte under min Sverigeresa (Danmark är så dyrt) köpa en skjorta, kanske kortärmad och sätta dit nitar på det! Är det billigast att köpa nitar på t.ex. Panduro? Eller finns det en internetsida med snabb leverans som är bättre?
Jag vill ha ganska små nitar, inte spetsiga… antingen runda eller fyrkantiga och platta. :)
Panduros nitar brukar vara väldigt tunna och svåra att få genom tyget om man inte har skruvar. Jag har alltid köpt nitar på t.ex Shock eller Punkt Shop, lite dyrare men mycket bättre kvalité, och eftersom att du ska ha dem på en skjorta så förmodar jag att den ska tvättas och därmed kommer slitas i maskinen.
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
#1 Så du tycker inte jag ska köpa på Panduro då? Ska spana in de andra :) Tack för tipset!
Jag kanske tar ett gammalt linne istället och nitar, vi får se :) Men ja, det ska (såklart) tvättas. Men det blir nog antingen handtvätt eller på väldigt låg temperatur då.
Inte om du tänkt anvönda det en längre tid nej, du får helt enkelt vad du betalar för. Men om du snarare är ute efter kvantitet än kvalité så kan du ju göra det, men tvätta då för hand, där du kan vara förisktig med fästena på nitarna :) Det är snarare den hårda behandlingen i maskinen än gradantalet som kan dra sönder fibrerna i tyget som är försvagat av ala hål som blir.
/Rebecca
#3 Hmm okej, det är ju inte så kul :/ Om man nitar shorts, kan dessa tvättas i maskin (tyget är ju tjockare)?
Betydligt bättre går det i alla fall, i min ungdom (alltså för en sådär sex-sju år sedan ;) ) nitade jag väldigt mycket, b.la jeansvästar. Det funkade rätt bra att tvätta eftersom att jeanstyg just är tjock och uppbyggt på ett helt annat sätt än vad tunna bomull/polyestertyger är. Det är gjort för att hålla. Sätt dem gärna en bit ifrån sömmarna också, så att de inte försvagas eller dras ut, eftersaom att det är där tyget rör sig som mest när du rör på dig.
/Rebecca
#5 Okej :) Tack så mycket för alla tips! Ska fundera lite på vad jag vill nita och försöker hålla mig ifrån sömmarna. 
Ja, Bluefox har rätt bra kvalité, de är ganska tjocka och har ordentliga fästen. Bor du i Stockholm eller däromkring kan du ju besöka bluefox, shock och punktshop på en dag och känna själv vilka som verkar bäst :) De ligger med max 10 minuters gångavstånd.
/Rebecca
Ebay? :)
#7 #8 Bor i Danmark ;) Men har de internetshop ska jag kolla upp den! Tack för tipset :)