Blandad hy!
Vet inte riktigt hur jag ska förklara. Men jag har alltid haft ganska torr hud, så de senaste året så har jag använt ganska tjock olja för ansiktet för att det gick så långt att hud typ började lossna nära ögonen? (när huden vart torr alltså) Men eftersom att jag börjat med den tjocka oljan så har jag börjat få porer på näsan eftersom att huden blir så tjock men problemet är att om jag inte tvättar ansiketet med oljan kommer det bli super torrt igen och om jag fortsätter kommer mina porer bli värre!
(+ jag tar bort sminket med oljor så det är ännu en anledning varför jag inte kan sluta med den..?)
Vad ska jag göra? :/
hoppas någon förstår vad jag menar..
Har extremt torr hy själv. Använder du foundation eller puder på huden? Dagarna jag inte har det slipper jag smörja in mig flera ggr om dagen och istället bara morgon och kväll, sminket torkar ur rejält. Får du röd torra fläckar är det nog exem, jag har också tendens att få det just under ögonbrynen
Då funkar salva mot exem för att ta bort det.
Det bästa du kan göra är nog att byta smörjsalva/olja/lotion. Brukar själv köra på LDB's Olive BDL för fejan. Alternativt undvika feta oljor kring porerna och kör på en lättare där. Har själv lite samma problem som dig, finns ingen mirakelkur precis XD
jag använder puder och concealer. Får inga röda fläckar på huden men blir super torr just under ögonbrynen. :/ När hela ansiktet är torrt känns det obehagligt så måste åtminstonde ta en kräm men får hoppa öven näsan då.
okej, så det bästa vore att ha olika krämer/oljor på olika delar av ansiktet? (om jag förstod rätt)
Ta en fetare kräm där du är som torrast och en mildare kring näsan