Depilar för permanent hårborttagning
Ja nu var det kanske inte den här typen av hår som kategorin var menad för, hehe… men hår gäller det iaf. Kanske flytta till OT
Känner någon till Depilar? Det är tydligen en slags permanent hårborttagning.
Jag har fått oönskad hårväxt på ett par ställen, på grund av en hormonell obalans som heter PCOS, så jag brukar gå och vaxa. Har testat laser också men det var bara 4 gånger och det hjälpte inte nånting tycker jag. Fick tips om Depilar då jag var på ett spa, men jag får säga att jag är mycket skeptisk. Kan det fungera?
Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland
Putt! 
Någon som känner till Depilar och om det kan fungera?
Kluring om Ryssland
Känner inte till det. Vad är det för metod?
På reklambladet jag fått så står det att metoden utnyttjar en specifik, effektiv enzymaktivitet. Kroppen har ett enzyom som heter Trypsin, som fungerar i synergi med Chymotrypsin specifikt på proteinerna i cellerna i hårsäcken. Tydligen så gör den här produkten då att när den tränger ner i cellerna så delar sig proteinerna, vilket stoppar hårproduktion. Det verkar enbart på de hårsäckar, som är öppna och tomma efter vaxbehandling och primärt på de hår, som är aktiva och i tillfäxtfas.
Kluring om Ryssland
Hej! Det var länge sedan det var liv i denna tråden, men jag försöker ändå! Hur gick det för dig @MissInAction? Även jag har fått oönskad hårväxt i ansiktet och är nu på jakt efter en lösning. Har också läst om Epilar och är nyfiken på om du har någon erfarenhet av detta! Mycket tacksam för ditt svar :-)
Hallå Ekström!
Nej jag testade aldrig denna Depilar. Jag får säga att jag är skeptisk. Det sägs fungera på de flesta och så står det att håren tunnas ut och vaxning blir mindre smärtsamt - för mig låter det som en motsägelse
Jag har hört om gurkmeja också, men det ska tydligen vara en särskild sorts gurkmeja som används för ansiktet. Bör finnas i asien-butiker, men jag har ännu inte tagit mig iväg för att leta! Används flitigt av indiska kvinnor för att bli av med akne och blemmor också, och oönskad hårväxt.
Kluring om Ryssland