Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikett: naglar
Läst 1104 ggr
hugoochip
0

Naglar

Hejsan!

Jag funderar fram och tillbaka på om jag ska göra akrylnaglar eller inte..Är så svårt.

Är mest pengarna jag känner är det jobbiga haha! Jag får mitt studiebidrag varje månad, alltså 1100:- men känns som att det är lite onödigt att "kasta bort" ca 400 kr på naglar..Fast å andra sidan är det ju viktigt för mig.

Men ni som har gjort detta, har ni gjort akryl eller gele då?

Och blev ni nöjda? Glad

Kram

Karmatarerskanise
0

Jag gillar akryl mer. Mest för att gelen gör så himla ont på mig när den stelnar under UV lampan.

Akryl sägs däremot vara lite mindre bra för kroppen. Men de håller superbra och blir snygga om man går till en duktig nagelskulptör. Har varit supernöjd.

[oskuldast]
0

Du kan ju se om du hittar någon som gör bra naglar hemma för en billigare peng!! :) jag tycker att 400 är för mycket. Jag gör själv naglar hemma för 200 kr, så jag tror säkert att du kan hitta någon i närheten som gör det billigare!! Kolla blocket tex ^^

JMax
0

Både gele och akryl har funkat bra för mig men jag föredrar gele och det är det jag använder mig av nu.

Om det gör ont när du stoppar fingrarna i uv lampan prova att bara ha dem inne i ett par sekunder, dra ut sen in ett par sekunder igen. Gör så kanske tre fyra gånger så kan du ha dem inne som vanligt sen. Jag tror det är så att gelen härdar för fort eller nått och gör man så så gör det inte ont för man saktar ner det hela lite.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

ssofia
0

Gele, för att det inte jämt och ständigt behöver återfuktas för och hålla. Men det är jobbigt och få bort, och därför gör jag det aldrig själv. Akrylnaglar däremot går och få bort med aceton och är mer "hemma-vänligt" i min mening. Jag skulle aldrig ge mig på och fila bort gelenaglar själv, utan överlåta det till någon som kan.

Jag ska istället köpa mig Orlys kit för gelish naglar, som också går och soaka bort med remover :-) men som härdas i LED lampa.

hugoochip
0

Jag har nu hittat ett ställe som gör det för 280:- första gången, och 350:- för refill, och det är då gelé. Så har bestämt mig för att göra dom där! :D Så glad just nu!