Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikettsmink
Läst 2389 ggr
ilenna90
0

tips på mascaror

är det nån som har ett tips på en bra mascara ni använder/använt? :)

jag är på jakt efter en ny men det är aldrig kul när man köper en ganska dyr mascara och så tycker man att den är jättedålig -.-
den jag köpt dom senaste gångerna är max factor masterpiece, så jag skulle vilja ha någon liknande men ändå testa något nytt alltså :)

det viktiga är att det inte är någon stor klumpig borste, och att den ger mycket färg och längd, gärna bra volym med :)

jeessiikaa
0

Min favoritmascara är den här:

http://www.kicks.se/maybelline/makeup/ogon/mascara-c140/colossal-volumexpress-mascara-p10089?ticket=L3NlYXJjaF9wYWdlL3Byb2R1Y3RzZWFyY2g7cHJvZHVjdF9rZXk7Mzg0MTM2NjI

Den ger jättebra volym och längd, även fast borsten är ganska stor och klumpig.. :)

Jojaton
0

Jag använder både den som #1 tipsar om, samt VolumExpress Cat Eye, ser ungefär lika dan ut fast den har leotryck på förbackningen också. Den borsten är lite böjd och mycket smalare. Den är ganska svårapplicerad, men när man får till det är den så sjuuuukt bra!

Även om VolumExpress har en stor borste så tycker jag att du ska testa den, den är otroligt bra och borsten är inte klumpig även om den är stor!

Johanna - Instagram

ilenna90
0

jag har haft den mörkrosa/lila mascaran, ser likadan ut som den gula utanpå i alla fall, men den borsten var lite skedformad. 

okej :o jag har haft en vattenfast mascara ifrån maxfactor(tror jag) förut som hade en väldigt stor borste och det blev alltid, alltid svart på hela ögonlocket också av den >< men om du säger att den inte är klumpig så kanske den skulle funka på mig också då :)

Jojaton
0

#3 Okej, Cat Eye borsten är ungefär lika dan som den lila, inte riktigt men liknande.

Nej, det är klart att det blir svart på ögonlocket ibland, men det beror ju på hur man applicerar också. Jag tycker iaf att den är värd att testa, älskar hela den serien med mascaror!

Johanna - Instagram

[Tilde]
0

Jag köpte en ny, superbillig för ett tag sedan; Rimmel extra wow lash mascara. Jag tycker alltså att den är SUPERbra! Trots att den är billig så är den riktigt bra på mina fransar! Den förlänger, separerar mer än många andra mascaror och den "fäller" inte så man blir svart under ögonen efter en lång dag.

Den är också väldigt svart, vilket jag tycker är perfekt då mina ögonfransar är naturligt blonda. Obestämd

ilenna90
0

den såg fin ut! =D men har aldrig hört talas om märket : o vilka affärer säljer den?

[Tilde]
0

#6 Om det var till mig så kan du hitta den superbilligt på www.feelunique.com :)

ilenna90
0

# 7 just ja, jag är ny här på iFokus så jag glömmer det där med att skriva siffrorna innan XD

tack för länken! :)

ilenna90
0

# 4 jo självklart beror det på hur man applicerar, men med bra mascaror som jag testat så blir det inte svart när jag applicerar, vilket det verkligen blev med max factors false lash-mascara. Det är det jag menar :)

[Moa-]
0

Jag rekommenderar faktiskt Bell Wow! Crazy Volume Mascara, endast 25 kr online och riktigt bra. Jag har denna som vardagsmascara och kompletterar till fest, vilket egentligen ej är nödvändigt, utan mest för att göra lite skillnad…

ilenna90
0

# 10 men oj vad billigt! :o och dom andra mascarorna på den där sidan var ju också jättebilliga! tack för tipset :)

[Moa-]
0

Ja, en jättebra sida faktiskt! Jag är nöjd med allt jag haft därifrån, och då har jag tidigare mest använt mascaror från Clinique och Dior, så det är ju lite prisskillnad…

ilenna90
0

jaa verkligen haha! ska absolut kika mer där! :)

det blev till sist en rimmel london-mascara, då jag inte testat det märket tidigare. Den verkade väldigt omtyckt och jag hittade den billigt på ebay (:

sunnys
0

Min absoluta favorit är too faced lashgasm som finns på eleven.se:)

JMax
0

Å min favorit är Cliniques vattenfasta som tvättas av med varm vatten. Smidig borste och superbra!

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

ilenna90
0

# 15 jag har letat efter den! om det är den där som tvättas av med 37 grader typ? men jag har aldrig hittat den : o

JMax
0

#16 Den finns på bla Kicks, jag köper mina på flygplatsen i Dublin men har sett att Kicks har. Tror jag sett den på Åhlens med.

Kanevad har en likadan variant som även den är väldigt bra!

Thildalulu
0

Jag har brun mascara från Oriflame när jag orkar, den finns i svart och typlila också. Och den är jättebra :]

ilenna90
0

# 18
jag är så van med dom allra vanligaste sminkmärkena som isadora, max factor, loreal osv, att jag inte hade hört oriflame :o XD

jag sökte lite på den mascaran du tipsade om och den ser/lät faktiskt väldigt bra ut, så när jag behöver en ny mascara nästa gång kan det nog mycket väl bli den där!
såg att även den fanns för ca. 4 pund på ebay. så det kan jag verkligen tipsa andra om också; att kolla upp ebay.co.uk innan vanliga butiker, allt är ju så mycket billigare!

patronsaint
0

Jag kör med den här mascaran. Den är helt otroligt bra! Fransarna stelnar aldrig och bryts inte av sammtidigt som den bygger på dom och särar dom. Annars brukar jag köra på MUS mascara den är oxå himla bra men fungerar inte riktigt på samma sätt.

I want to be like the patronsaint of reality.

JMax
0

#20 Det låter intressant att de inte stelnar!

patronsaint
0

Den är grym. Vet dock inte om den finns i sverige än. I usa är den dock väldigt inne och ganska billig med. Det är lätt den absolut bästa jag har haft. Det känns inte att man har den på men det ser nästan ut som om man har fransförlängning. Dessutom blir dom ju längre när dom håller längre oxå :-)

I want to be like the patronsaint of reality.

ilenna90
0

# 22 oj vad bra den lät! får hoppas den kommer till sverige snart =D
såg annars att även den fanns på ebay haha!

ssofia
0

Använder isadoras vattenfasta mascara. Fungerar suveränt om man har en riktigt bra makeupremover med olja till borttagningen :-)