Läppstift hålla längre?
Finns det någon produkt man kan använda för att läppstiftet inte ska vara så kladdigt, kladda av sig, eller försvinna så fort? Några tips? Jag vill ha pudriga läppstift men har inte riktigt hittat det än. Mina läppstift är starkt röda och så har jag ett svart som direkt blir grått så fort jag dricker eller äter något. Tips, tips tips?
Läppenna! Måla hela läpparna i samma färg som stiftet innann du lägger på det. Det finns primers för ögonskuggor som man borde kunna använda på läpparna också. Det gör att färgen sitter bättre och blir lite starkare pigmenterat 
Finns det någon speciell bra svart eller röd läppenna du använder? Tack! :)
#2 Jag använder inte läppstift överhuvudtaget, är bara bra på det teoretiska iallafall
Men gå till Kicks, Make Up Store eller Åhléns och fråga där, dom kan säkert hjälpa dig att plocka ut något i rätt färg 
jag älskar min Lipfinyty ( vet inte hur det stavas) färgerna är olika på olika läppar, dom sitter sitter som berget om man undviker fet mat …
läpppennor jag gillar är dom som man slipper vässa …
Jag vet att Lip stains aldrig går bort, så kolla upp lip stains i butikerna.
Jag brukar köpa Viva la Divas läppstft och när det har satt sig så sitter det. Jag får skrubba med kroppspeeling och verklien skrubba för att de ska försvinna---
Jag brukar ta läppbalsam, sedan en starkt färgad ögonskugga att dutta på med applicator. Sedan ev. lite glans.
Det färgar inte ALLS av sig på samma sätt och sitter länge. Låter kanske konstigt men brukar bli nöjd med resultatet.
Bra tips! Ska testas!
om du inte vill ha det glansigt så kan du som jag bara fylla i läpparna med en läpp-penna. Jag gillar mer den matta nyansen och en bra läpp-penna sitter verkligen som berget. det mesta sitter kvar efter att jag druckit och ätit också, behöver bara fylla på lite grann.
Jag tänkte köpa det, läppenna alltså! Tips på märken? 
okej =D
maybelline har jag på min som funkar väldigt bra :)
Maxfactor lipfinity är det bästa av det bästa. Det läppstiftet ger en fantastisk färg, är superlätt att applicera och det håller i minst ett dygn oavsett om du dricker, äter och pussas mycket eller ej. Det kladdar inte av sig ett dug, men kan emellanåt "flisa av sig" ungefär som när man är torr om läpparna, haha. Det händer dock mycket sällan för mig, jag använder läppstift i stort sett varje dag.
Detta läppstift kostar 140 kronor på H&M och man får med ett väldigt skönt läppbalsam i förpackningen som man ska ta på lite då och då för att mjuka upp läpparna - även direkt efter att man har målat på läppstiftet.
Det är verkligen det bästa läppstift jag någonsin provat, och det är väldigt många.
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?