Höstbröllop, tips på kläder?
Hej!
Nästa helg ska jag på bröllop - ska endast på vigseln och inte festen efteråt, men känner att man ju bör klä upp sig lite i alla fall. Har någon tips på vad man kan ha på sig?
Jag är ingen klänningstjej, men jag hade tänkt att man kanske kan ha skjorta och svarta jeans? Isf blir det antingen den här eller en enklare utan "krage" och armar. Blir antagligen kavaj till. Tror ni det skulle funka, eller har ni några andra tips?
Johanna - Instagram
Jag ska också på bröllop, nu i helgen! :) Jag ska ha en axelbandslös klänning med klackskor till.
Personligen tycker jag att det inte ser så uppklätt ut med byxor på bröllop, men det kanske skulle funka med den skjortan. Ett par jeans med hög midja och sen klackskor till vore supersnyggt! Eller jeggings/leggings till skjortan, så den agerar som kläning/tunika. :)
#1 Jo, tycker inte heller att byxor känns jätteuppklätt - men ska som sagt bara på vigseln och inte festen, och känns så onödigt att köpa en klänning bara för det här, speciellt när jag inte har pengar egentligen.
Men ett par svarta jeans med hög midja, klackar och skjorta + kavaj borde väl vara okej? 
Johanna - Instagram
#2 Nej det förstår jag! Jag hade beställt en superfin ljusrosa långklänning, men fick den aldrig, så jag sprang in och köpte en annan på H&M för 100 kr på rea. :P
Det skulle se jättesnyggt ut, tror jag! Om du ändå inte ska på festen sen är det ju lagom uppklätt. :)
#4 Den var söt! :) Men som sagt så ser den ganska somrig ut. Tror på din idé med skjortan annars.