Ögonbryn
Tycker givetvis att vi måste ha en tråd om ögonbryn här :)
Vad gör ni med era ögonbryn? Färgar? Plockar? Fyller i? Rakar? Inget alls?
Hur viktigt tycker ni det är med ett par snygga ögonbryn?
Om du färgar eller plockar, gör du det hemma eller på salong? Eller om du fyller i, vad fyller du i med?
En tråd om ögonbryn i allmänhet :)
Värd på Choklad iFokus
Plockar och färgar hemma! Men vore kul att prova på hos någon som kan och fixa så dom ser bra ut till ansiktsformen :) Och om de behövs fyller jag i med en brun ögonpenna bara! :)

Jag noppar mina själv hemma med pincett, och tkr det går okej :) Skulle vilja ha mer form, och kanske högre upp, och sedan är jag lite missnöjd med färgen, då jag har sandré hårfärg och mörkbruna ögonbryn, så funderar på att färga håret. Sen har jag lyckats få den ena lite mer böjd än den andra… Aja, gud vad det låter som om jag har totalfailat, men ja… det har jag typ ;)
Sedan har jag ganska kraftiga, elr vad man nu säger, så dom sticker ut, svårt att förklara hur dom ser ut, och det går inte direkt att fota heller… Ni får iaf en bild, ursäkta för kapningen men jag såg fullkomligt sär ut på andra halvan, och min kompis sitter på ena sidan ;) sedan är kvalitén säämst då den är fotad med webcam ;) Aja, och jag vet jag är inte världens snyggaste ^^,
jag plockar själv, alltid likadant och jag tycker det är viktigt eftersom att jag har glasögon och de är då snyggt med snygga ögonbryn :D
plockat formen på den själv. haft samma form på dem i åratal, gilla den. fyller i dem ibland, annars är de perfekta som de är när de är bortade och välplockade och klippta :)

Plockar sj :) Skulle vilja gå till en salong dock ngn gång.

Jag började plocka själv för några år sedan, men dom fick en väldigt rak form, haha…Så i början på 2010 bestämde jag mig för att spara ut dom, hitta en bild med den formen jag ville ha och gå till Make Up Store och be dom plocka.
Sagt och gjort, hittade en bild med perfekta (haha) och sparade. Väldigt jobbigt faktiskt, då jag tycker att ögonbrynen gör sjukt mycket för utseendet!
Sen gick jag då till MUS, och dom började plocka efter bilden. Blev hur bra som helst, och i slutet fyllde dom även i brynen med Tri Brow Color + sneställd pensel, vilket var grymt.
Så köpte med mig det också och idag är jag hur nöjd som helst med mina bryn….bara jag får fylla i dom. Utan det känner jag mig naken typ, hehe.
Och a juste, nu noppar jag dom alltså själv efter den formen tjejen på MUS fixade åt mig :)
Personligen anser jag att ett par snygga ögonbryn är otroligt viktigt, min syster tycker att jag överdriver det haha :) Men tycker inte alls om när man har extremt "stora & kraftiga" ögonbryn (men hellre stora ögonbryn än några som knappt existerar) Ogillar söndernoppade jätte smala ögonbryn och inte heller tycker jag om ögonbrynen som går i en "båge". De ska ha "idealformen" (finns ju en "mall" man kan följa). hehe
Första gången lät jag en frisör noppa dom så jag fick till formen bra, sedan noppade jag själv efter formen, men tyckte inte om formen så jag lät det växa ut lite och gick till en annan frisör och sedan dess har jag noppat mina ögonbryn själv med pincett :) Det är det enda jag gör med dom. Ibland fyller jag i dom med en mörkare skugga för ögonbryn.
glömde ju berätta formen på mina, de har formen som man "ska" ha.. alltså mäter med hjälp av ögat och ögats mitt osv.
Var inte svårt alls att plocka dem i rätt form :)

Jag plockar mina hemma när det behövs, när de kommer strån utanför formen helt enkelt. Har ganska mörka naturligt och lite onaturligt ljust hår så jag fyller inte i något ;)
Dom ser ut så här förtillfället, är inte riktigt nöjd med formen men vågra inte ändra på egen hand! Lite ifyllda på bilden
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg

Jag rakar mina med en ögonbrynskniv eftersom jag tycker det gör så himla ont att noppa. Jag noppar det som är utanför och gör att de blir lite smalare, men jag är inte nöjd med mina ögonbryn, skulle vilja ändra formen på dem men jag vågar inte riktigt, för tänk om det skulle bli fel.. Brukar fylla i litegrann med en brun ögonbrynspenna också.
Men jag tycker det är viktigt med ett par fina ögonbryn, gillar inte riktigt när man har massa strån utanför den egentliga formen. Och så tycker jag det är viktigt att de är hyffsat symmetriska också.
- Medarbetare på studier.ifokus

Jag plockar mina sjalv. De ar ratt breda buskiga naturligt, sa det blev rejalt med plockande nar jag borjade, nu behover jag inte gora det lika ofta dock da brynen antligen borjat forsta att de inte ska vaxa overallt ;)
Gar ocksa efter regeln dar man mater efter ogat, samt foljer brynens naturliga kurva. Plockar aldrig over brynen. Gjorde det nar jag var yngre och hade allt fran spikraka till lojligt bojda bagar. Sag forjavligt ut rent ut sagt.
// Amanda

Jag noppar mina när det behövs. Har en naturligt fin form på mina ögonbryn så har bara noppat det som behövdes för att framhäva den formen för att sedan hålla efter.
Mvh Ellenfyrkant

Jag går till salong och plockar kan inte göra det själv…
Försök att aldrig ge upp hur svårt allt än är
#16 färga :) finns på H&M, sen testa dig fram hur länge du ska ha färgen på ögonbrynen :P
Så här ser mina ögonbryn ut :) Noppar själv hemma och fyller i de med H&Ms ögonbrynspenna, "chocolate" som är mörkbrun. Har nästan svart hår nu (färgat) och mina bryn syns knappt om jag inte fyller i de vilket ser otroligt dumt ut till mitt mörka hår :p
Och måste säga till mitt försvar att jag precis kommit in från regnet, därav att sminket ser förjävligt ut rent ut sagt haha… Jag fixar det inte så på morgonen så att säga
Jag noppar själv men är jätte dålig på det så det ser väl inte såå bra ut men det duger :)
Medarbetare på Sphynx iFokus
#20 Vilken fin hårfärg du har, skit snyggt! :) Dina ögonbryn var också väldigt fina. Vad använder du för hårfärg, skulle vilja göra såna slingor. :)

Mina är naturliga, drar bort nått strå då och då som inte uppför sig.
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
#22 Tack så mycket! Den jag har nu är Schwarzkopf Brilliance i nyansen Rouge noir :)
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Plockar hemma och fyller i lite med penna
- Medarbetare på Fälttävlan ifokus
Jag plockar med pincett och fyller i med mörkbrun ögonbrynspenna. Jag måste fylla i eftersom jag färgar håret svart och annars är blond - jag ser ut som Marilyn Manson om jag inte fyller i ögonbrynen… Ögonbrynen har alltid varit viktiga för mig, även när jag varit blond. De ramar in ansiktet och är jätteviktiga för ett helhetsintryck.
Mina ögonbryn är det viktigaste i hela ansiktet! Inget slår ett par snygga ögonbryn!
Vaxar mina själv, och fyller i dom med penna då jag har ljusa ögonbryn men mörkt hår.
Är min syster som plockar=) har funderat på att testa gå till en frisör och plocka

Håller med #31!! #29 har grymt snygga ögonbryn!
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Bara en fråga, ni som gått till en salong och plockat era ögonbryn - vart har ni gjort det? :-D Ska nämligen iväg nu på jullovet, men vet inte riktigt vart man kan göra det. Det går väl att göra hos de flesta frisörer, eller?
Tacksam för svar. :-)
Courage does not always roar, sometimes it's the quiet voice at the end of the day whispering I will try again tomorrow.
www.loewen.blogg.se
Vill följa tråden :)
Har ingen bild på mina för tillfället.
Hur kan alla få så sina så himla jämna, mina ser ju knappt likadana ut? Sen undra jag hur man ska göra när ögonbrynen slutar tidigare än vad dom ska? Ser konstigt ut på mig.. Men växer bara hår till en viss gräns.. Ge mig tips!! :)

#36 Jag brukar stå i spegeln och försöka plocka lika mycket på varje sida. Tycker också att det är svårt att få dem jämna, vissa dagar ser det bra ut och vissa inte!
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
#37 Jag står alltid vid min spegel och där är superbra ljus men jag får dom ändå inte jämna:(
Har ingen bild.
Mina är oplockade, vill noppa men tycker det gör så ont. Och vill helst slippa salong. Vet hur jag vill ha formen och så, men det blir så mycket att noppa och det gör ju för ont helt enkelt. Dilemma varje gång man ställer sig framför spegeln
#40 Köp ögonbrynsvax, det går snabbt, man kan göra det själv, bra resultat och gör inte ont om man gör på rätt sätt. Skulle det mot förmodan svida lite så ska man trycka med handen där man vaxat efteråt.
#41 Ahaa… Är det typ att man vaxar hela ögonbrynen då eller smetar man på där man behöver?
Plus,det går att köpa på KICKS eller Åhléns va?

Jag leter efter någon skicklig som kan plocka, och forma mina. har varit till frisören och hon r duktig men jag blev inte nöjd. Har provat diverse salonger också med varierande resultat. Söker alltså någon som även är bra på att forma. Tips snälla?
Jag bor i Stockholm.
Jag plockar mina ögonbryn själv. Har mörka och täta ögonbryn men fyller i dem med en ljusare penna för att passa bättre till min hårfärg (är naturligt blond men med mörka ögonbryn).
ronjanyman.se
Instagram: Ronnybonny

#45 Fin bild & bryn ;)
Jenny
Såhär ser mina ut för tillfället. Brukar plocka själv, men blev så lat så jag köpte en ögonbryns-kniv. Men då är det så lätt att "ta för mycket".
Är inte nöjd med dem heller, men har inte orkat göra något åt saken. *Asg*
Här är de extremt ifyllda. Med alldeles för mörk färg. Brukar vara svart/mörkbrun hårig så det passade inte riktigt. Men måste fylla i dem med något, annars syns dem inte. xD