Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etiketthår-frisyrer
Läst 1770 ggr
:holmgreen:
0

Locktång?

Yes, jag tänkte fråga vad ni använder för locktång, om ni nu gör det. :)

Grejen är att vi har en här hemma, den är rätt gammal, min mammas som hon har haft hur länge som helst. Med andra ord är den otroligt osmidig, lätt att bränna sig, nästan lite komplicerad. Haha inte riktigt kanske, men den är så osmidig att den blir komplicerad xD

Sen har vi en plattång som går att använda som locktång, dock får jag inte till så snygga lockar med den då plattången inte är helt rund och då blir lockarna lite kantiga = inte snyggt.

I alla fall, jag fyller år nu i November och tänker önska mig en locktång, men för att kunna göra det behöver jag ju hitta någon jag vill ha. :)

Skriv gärna vilken sorts locktång ni har och vad ni tycker om den.

Ha det bäst! :)

0

Någon som har Babyliss Easy Curl? Jag har hört att den ska vara bra. Dessutom letar jag inte heller efter värsta dyra "fancy'' locktången. Utan en enkel, men som samtidigt ger fina lockar :)

0

Någon här borde ju äga en locktång?? :(

JMax
0

Jag använder plattången när jag lockar men jag är på jakt efter en ny.

Har inte haft någon locktång som jag kan rekommendera, easy curl har jag inte provat.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

0

Okej. Då får jag leta vidare. :)

[Tilde]
0

Jag har en från OBH Nordica (http://eleven.se/files/o/obh-5829_500x500.jpg) och den är super! :) Man kan välja mellan fem olika värmealternativ och den är lätt att använda. Den är relativt snabb att värmas upp och sladden är ca 3m lång (tror jag) och trasslar aldrig.

Den är riktigt bra tycker jag, finns olika tjocklekar att välja mellan. Superenkel att göra korkskruvar med och lika lätt att göra lösa lockar med! Flört Den har ramlat i golvet flera gånger men tar ingen skada av det, haha.

0

Åh tack, hade helt missat ditt inlägg!

Jag ska kolla upp den :P

Haha, ja ett + är ju om den är tålig, så som jag flaxar runt hela tiden och är så klumpig! Haha..

ssofia
0

Jag använder EasyCurl, den är helt underbar! Fungerar dessutom som plattång :-)

Marizia
0

Jag använder min locktång som jag fick av min syster förra året i julklapp, från Rusta kostar runt 160 kr tror jag, riktigt bra älskar den! ;)