Höga hattar på en tjej

Älskar hattar… Kanske beroende på att jag passar så bra i det.
Tycker tjejer gärna kan använda "karl hattar", kan bli väldigt snyggt..

jag passar oxå jättebra i hatt o andra huvundbonader.
. men använder det tyvärr aldrig, vet inte riktigt när o till vad jag ska ha det….

jag skulle egentligen skaffat en s.k cylinderhatt!
men en normalstor skulle förmodligen inte få plats, inte ens en herrstorlek, på mitt huvud ;) nackdelen med dreadlocks….
Damen i Helsingfors har en hatt som förefaller att vara influerad av ryskt mode. Jag tycker att den är elegant.
#3 Vill man köpa en begagnad, är det naturligtvis ett problem, men inte om man köper en ny. Åtminstone i Storbritannien torde man kunna finna cylinderhattar. Det är snyggt med hatt, men samtidigt kan det se utklätt ut, när man blandar stilar så. Själv använder jag ibland hög hatt och slängkappa, när jag har frack.
Jag brukar bära hatt ibland. Har två favvoriter en till sommaren och en till vintern. Min vinter hatt påminner om den kvinnerliga typen av ett plommonstop fast med sluttande brätte och med smalt brätte i nacken. Den är i svart filt så blir ganska varm på vintern.
Till sommaren har jag en svart typ solhatt med ett vitt band runt. 
I want to be like the patronsaint of reality.
Jag älskar hattar. Min samling är säkert på runt 20 stycken vid det här laget. Den hår tråden får mig att vilja göra en till.
Det är så skönt att vara sykunnig inom det mesta.
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
#7 Åhh gör du egna?

Jag är ingen hattmänniska men jag tycker att det är snyggt.
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Ja :) Har ingen möjlighet att pressa hattar än, men jag kan sy dem. Och virka, om jag känner för det.
Bifogar en pillerburk som jag gjort.
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
#10 Oooh läkert!