Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikettnaglar
Läst 779 ggr
CelsiusT
0

Naglar tips?

Jag ska på middagsbjudning på söndag och tänkte att jag skulle göra något kul utstickande med naglarna, men ändå att det ska vara diskret. Vill jobba med ljusa färger men gärna enkla motiv. Vill ha lite tips på vad jag ska göra.

Funderar på ett beiget nagellack med stripes i guld tex. Då är frågan är det smartast att lägga guld under och sedan lägga klistermärken, måla på det beiga och sedan dra av så det under kommer fram eller ska man göra tvärt om?

Vill gärna ha fler idéer på vad jag kan göra och hur man gör det. Ska jag ha stripes på alla naglar så alla matchar, eller ska jag göra olika saker?

Medarbetare på westernridning.ifokus

Karmatarerskanise
0

Jag hade jort tvärt om. Först det beiga, sedan ränder och sedan slutlack på

CelsiusT
0

#1 Varför?

TYcker du jag ska ha bara ränder eller kombinera mer något annat? Tips?

Karmatarerskanise
0

För att det är lättare och mindre jobb. Gör du som du skrev måste du ju täcka det du redan målat. Målar du ränderna i slutet så slipper du det.

Tycker det låter bra.

CelsiusT
0

#3 Aha.. aa fast jag målar nog helst inte ränder på frihand. Är fasligt kass på det. Så jag tänkte att antingen täcker jag där ränderna ska vara och målar randfärgen först, eller så målar jag översta lagret först och täcker där ränderna inte ska vara för att måla på randfärgen.

Jag är inte så duktig på det där med att måla naglar och har inte så särskilt bra utrustning heller.

ssofia
2

Du kanske kan ha alla naglar beiga förutom ringringrarna? :-) Det är inne och ha ett finger i någon utstickande färg/med glitter