Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikettskönhet
Läst 682 ggr
Freja.A
0

Vilka produkter?

Hej!

Jag är helt lost i djungeln av olika produkter, så jag tänkte att jag skulle fråga er i stället.

Jag har ganska torr hy, inte så väldigt oljig.

Jag får få finnar, dock får jag väldigt mycket blackheads och en del whiteheads på hakan, näsan och lite på kinderna.

Vad för produkter rekommenderar ni att jag använder?

Wickis
1

Den här fick bort nästan alla pormaskar på mej:

http://www.kicks.se/formula-1006/hudvard/ansikte/peeling-ansiktsmask-c1585/pores-be-pure-p12080

Den kan svida lite ibörjan men då vet du att den 'hjälper' eller vad man nu kan säga. Glad

-------------------------------------------------------------------------

Om du har finnar så kan du testa att ta honung i burk (och inte den här)

Ta en matsked (eller så mycket som du tycker att det går åt) och ta på områdena där du har finnar det ska vara ett lagom täckt lager och inte dränkt om du förstår vad jag menar. Flört Ansiktsmasken verkar mycket bättre om man tar ett lagom tunnt lager.

Man kan låta masken vara på hur länge som helst men jag brukar ta den i ca 20minuter. På något sätt så är honung bakteriedödande och tar bort finnar. Det här sättet är så jag brukar göra iaf. :)

Wickis
0

Juste, glömde säga att båda är ansiktsmasker som är väldigt bra :D

Freja.A
0

Åh tack så jättemycket för tipsen, ska absolut kika på första produkten. Den var ju väldigt billig dessutom!

Freja.A
0

Med risk för att verka dum måste jag fråga… det står att den ska användas på väl rengjord hy.

Rengjord med rengörngsprodukter eller bara rengjord med vatten, eller vatten och tvål..? Oskyldig

Freja.A
0

Och hur ofta och under hur långt tid använde du den för att nästan alla pormaskar skulle försvinna?

Wickis
0

Ja, och den finns även  i 'engångs-förpackningar' som kostar 20kr (Om man inte vill köpa en stor tub) Jag vet att den ska finnas på Kicks och Åhlens i både tub- och engångsform Glad

Jag brukar tvätta bort sminket med varmt vatten (för att porerna ska öppnas) och min sminkborttagning. Efter det så lägger jag på den här masken i ett lagom tunnt lager och lät den vara på tills den stelanar. Det kan kittlas och svida liiite men det är bara bra ;)

Hmm, jag andvänder den två gånger i veckan och jag gör honungsmasken en gång i veckan eller fler gånger. Det beror på hur många gånger du vill använda den. :D

Första gången så försvann det mesta, andra gången försvann istortsätt allt. Sen kan det ju bero på hudtyp osv. Glad

Freja.A
0

Okej, tack så jättemycket! Skrattande

Trin
0

Kokosolja (den ekologiska varianten) eller mandelolja ska hjälpa. Jag har testat båda och jag tycker de har hjälpt mig. De är även helt naturliga och kan användas till mycket mer än bara till huden.

Följ mig gärna på min Instagram : LitenKnits