Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etiketthår-frisyrer
Läst 1205 ggr
[muff]
0

höst förändring, tips?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har sedan typ dagis (?) haft lockigt hår, korkskruvar typ blont. Mellanblond på vintern. Och har haft det naturlig i ungefär ett år nu. Färgade mörkbrunt/svart förra sommarn, och blonderade en sväng mellan.

Och nu till hösten nu när jag fått byta klass (9a till 9b) så har jag lust att göra någonting med mitt hår, men vet inte vad. Håret når mig 1dm längre ner än axlarna.

TIPS PÅ VAD?

citytjejen
0

Du ser ut att ha tjockt hår av bra kvalité så kanske klippa lugg, typ sån lugg som är rakt avklippt och som når ner strax under ögonbrynen? Och kanske lägga i slingor som bryter av mot din hårfärg, dvs inte smälter ihop med håret, utan sticker ut lite mer.

Hoppas det går bra med klassbytet Glad

/Christina

[muff]
0

#1 Tjockt hår har jag verkligen! hahaha, slingor i vilka färger isåfall? :)

citytjejen
0

Jag tycker det är snyggt med slingor som bryter av mot varann, alltså att göra både rätt ljusa och ganska mörka slingor, blir snygg effekt!

/Christina

Nali
0

#2 tänk på att om du klipper raklugg och om du har lockigt hår så kommer luggen antagligen att locka sig då det är lättare för håret att locka sig ju kortare det är, men om det är en idé du vill genomföra så är det bara att ta plattången :D

slingor som skulle funka i ditt blonda hår är nog alltid men mörkare lila eller rött tror jag skulle vara lite coolt :)

[muff]
0

Jag har sidecut, men tror nog att den ska få växa ut. Den är från hårfästet till bakom örat.

Tycker ni att jag ska ha kvar den eller spara ut?

[muff]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bild, men den är längre nu, ca 3cm. Jag kan "gömma" den oxå så den typ inte syns