Blå av mascara och flammig hud
Hej!
Nu börjar ju skolan snart, och vill vara lite extra fin nu när det börjar. Så vill gärna ha lite mascara, eyeliner osv. på mig. Men har ett problem..
Alltid när jag har mascara på mig så blir jag otroligt blå runt ögonen. Man ser det TYDLIGT! Sedan smetar det ut sig överallt osv. (Beror ju på att jag inte använder vattenfast mascara, men ska köpa! ) sedan Eyelinern, blir blå utav den med. Sedan under dagen så ligger eyelinern utsmetad över hela ögonlocken osv.. Och ja, efter några timmar med mascara, eyeliner osv. ser jag drogad ut! Faktiskt.. Och mina ögonfransar osv. syns ej utan mascara osv, och ja..
Någon som har samma problem eller vet vad jag ska göra för att inte bli blå runt ögonen? Jag använder sådan foundation som är till för att applicera under ögonen, men det försvinner otroligt snabbt och ser efter ett tag bara flammigt ut under ögonen :/ Samma om jag har foundation på mig, har exakt samma foundation som min hudtyp ( kanske liiiiite ljusare men aa ) men efter ett tag ser det bara flammigt ut osv.
HJÄLP!
Jag brukar köra det gamla tricket när man sprayar hårspray över ögonen. Då bler man inte lika smetig. Sen när det suttit i xx antal timmar så blir man ju alltid lite svart men det brukar jag bara torka bort med fingret.
Det finns produkter man kan köpa som man sprayar på aniktet för att få sminket att sitta kvar, vet dock inte vad dem heter då jag är snål och använder min hårspray ;).

Primer hjälper produkterna att sitta bättre.
Jag har kajal sen drar jag ett varv med puderborsten över den samt lägger ögonskuggan ovanpå, det sitter som berget.
Mascara har jag alltid använt vattenfast för att slippa otrevliga överraskningar.
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
1 o 2: Jo men ska prova!
#2: Ska prova ta eyeliner på ögonlocket, o sen puder över för att se om det stannar utan att det skall smeta ut sig! :)
Mitt mascara brukar aldrig smeta sig. Sen är jag väl aldrig heller och pillar på mina ögonfransar. :P Visst, mascaran "smular" sig lite, men det tar jag bort med fingern!
Min mascara smetar sig inte heller. Gör den det så har jag alltid tops i väskan som jag blöter och tar bort det som hamnat där det inte ska vara.
Kan också rekommendera vattenfast mascara, det är som natt och dag, dessutom håller min mina fransar böjda hela dagen. Glöm inte att du måste ha en remover till den dock som innehåller olja (om mascaran inte är gjord för och lösas upp vid ca 38-gradigt vatten)! Det är mest skonsamt vid borttagning.
Jag använder mig av Make Up Stores cake eyeliner och den smetar inte ut någonting!