Hur får man oss att börja?
Hej! Jag är en tjej som ska börja i sjuan och skulle jättegärna vilja börja sminka mej, men jag antar att jag är för feg för att gå till skolan och vara den ända som sminkat sig och min bästis skulle inte vilja. Så jag undrar hur jag ska få resten av tjejerna i klassen att sminka sig!
Den som vill sminkar sig helt enkelt..? Man kan ju inte tvinga någon annan att göra det.
Om du vill ha smink så använd det, en del kommer att haka på medan andra avstår.

Nu är jag lite gammal och grå, men jag tycker att det är jättebra om tjejer i er ålder inte känner att ni behöver sminka er. Ni är ofta söta/snygga ändå. Om du har otur så kommer sminket att täppa till porerna osv och då får du sämre hy än om du låter bli sminket.
Sedan när ni blir gamla ras på 34 år så behöver man allt smink man kan hitta för att se okej ut
Om du känner för det så tycker jag att du bara ska använda lite mascara. Om du använder mer till vardags så blir det svårt att sminka sig till fest sedan.
Håller med #1, man sminker sig när man är redo eller så sminkar man sig aldrig helt enkelt.
Ok, tack för svar
Man behöver ju inte sminka sig så det syns så mycket, lite mascara är både enkelt och inte för mycket! :-)
Men kom igen tjejen. Vill du sminka dig så gör det och spackla som du själv vill. Trivs du i det så är det du hänger du med? Vill sen inte de andra göra det så skit i det. Gå din väg och ingen annans, det kommer du längst på. ♥