Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikett: skönhet
Läst 1231 ggr
[luneri]
0

Hårstrån på hakan, Hjälp!

Jag har börjat få enstaka långa ljusa hårstrån på ena sidan av hakan!

Min oro är att de blir fler och grövre med tiden, och det känns inte alls kul.

Har ni tips på vad man kan göra för att motverka detta?

När man drar bort dem med pincett kan jag tro att de bara blir grövre med tiden.

piri-piri
0

Du är ju ganska ung så om du tycker att det ökar kanske du ska kolla dina hormoner.

De blir inte grövre när du drar bort dem med pincett, snarare så kan det minska med tiden då.

[luneri]
0

hur kollar man hormonerna och vad kan man göra åt det?

piri-piri
0

Du får boka tid hos en gynekolog. De kan då ta prover för att se om du har obalans, för mkt testesteron t.e.x kan ge ökad hårväxt.

JMax
0

Dra bort dem med pincett, som #1 skriver blir de inte grövre utan de brukar bli "fjunigare"

Äter du ordentligt? Anorektiker blir ofta håriga i ansikte och på kroppen. En balanserad kost är A och O för att kroppen, huden och håret ska må bra.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

[luneri]
0

okej, jag får kolla det.

Det varierar en del. Jag försöker gå ner i vikt, men ibland blir det mer onyttigheter och då äter jag istället inte så mycket mat. Men när jag väl är nyttig försöker jag äta en varierad kost men de hälsosammare alternativen. Fast sen vet jag inte om jag äter för ovarierat ändå. Det är svårt med kost.

[Älskamig]
0

Minns att min mormor fick sådana när hon börjar/började bli lite äldre. Obestämd

[luneri]
0

Ja, det är just det jag också tänker på. äldre brukar ha sådana. Men jag minns när jag var yngre så var det en medelålders kvinna som hade nästan mustash. Och det vill man ju verkligen inte ha!

[Älskamig]
0

#7: Ja, en kompis till mig har en mor som har 'skägg' .. Det enda jag kan rekomendera är väl att göra på ansiktsvax eller noppa bort dem.

[luneri]
0

okej, då fortsätter jag noppra. Det finns ju förresten laserbehandlingar för att ta bort hår permanent, men i ansiktet vet jag inte om det går.