Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikett: mode
Läst 3826 ggr
[luneri]
0

Kvinnlig stil

Jag funderar just nu vad som innebär med kvinnlig stil.

Vad tycker ni är kvinnlig stil och vad tror ni killar uppskattar i den kvinnliga stilen. (tex om man ska på dejt).

Cafesinner
0

För mig behöver det inte bara superbrudiga grejer som typ klänning, läppstift osv… Mer småsaker som.. Smycken, målade naglar..etc.

JustMySelf
2

Jag tycker att jag själv har en ganska kvinnlig stil. Jag sminkar mig nästan varje dag, använder nagellack och har långt lockigt hår. I klädväg föredrar jag tighta och figursydda kläder och använder alltid höga klackar till.

Sådana saker uppskattas absolut av många killar, men det viktigaste är att man har något man själv känner sig bekväm i. Till och med (Flört) en kille märker när en tjej inte är bekväm i det hon har på sig.

hjartelyckanskaniner
2

Jag tycker att man ska hitta Sin stil istället för att kolla efter vad som är kvinnligt enligt andra. Jag tex älskar smink, naglar och hår. Jag lägger mycket pengar på detta. Håller på att gå ner i vikt så jag vill inte lägga allt för mycket pengar eller energi på att hitta något snyggt som jag inte redan har hemma. Det kommer jag lägga pengar på sen när jag är klar:) För om killen inte gillar något sådant litet som en klädstil, varför lägga energi på honom då?:)

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

[luneri]
0

#2  ohh, älskar höga klackar, men har det nästan bara på fester. Jag brukar inte kunna gå en hel dag på stan med klackar tex, fast jag skulle hemskt gärna vilja gå i klackar jämt:)

brukar du gå i höga klackar till vardags också?

#3 Du har en poäng i det du säger. fast man vill ju inte se helt ut i skogen heller förstås:P

hjartelyckanskaniner
0

#4 Det förstår jag:) men så länge du sköter hygien, har på dig hela kläder så tror jag inte han ska "klaga";) Om det nu inte är byxor som man köpt som är söndriga;) Jag älskar också höga klackar men kan inte heller gå i de en hel dag. Gick med mina 13cm i 5h och jag höll på att avlida:P Nu är det convese som gäller;) har 2st. Ett par rosa och ett par beriga. De är ursnygga till ett par uppkavlade jeans. De kommer dock åka på när jag ska på tivoli imorgon;) shorts, linne och converse blir det då. Ska tydligen bli jättevarmt då.

Mvh Emma

[luneri]
0

Precis det stämmer!

Det är så himla kul med kläder bara, sedan fick jag tanken att andra kanske uppfattar än helt annorlunda än vad jag tänker mig själv med min stil. Menmen man ska ha det man känner sig bekväm i som du säger.

Oj det var riktigt höga klackar! Men snyggt är det.

Jag kämpar med mina 10 cm klackar som jag inte vågat ha på mig utomhus ännu. jag vill kunna gå i dem:P

som platta skor brukar jag ha ballerina skor, men oftast har jag skor med lägre klack, dessa kan jag gå i ganska länge i jämförelse med de höga klacksskorna, mina favoriter är snygga pumps.

hjartelyckanskaniner
0

#6 man ser precis när någon är obekväm med sin klädstil:) Är kilklackar så var inte svårt o gå i, men det gör ont i fötterna efter ett tag;) mina 10or är jobbigare att gå i då det är en tunn klack:P Har blivit helt förälskade i converse nu :P ruskigt sköna också!

Mvh Emma

JustMySelf
0

#4 Ja, alltid, oavsett om det är skola, shopping eller fest. Brukar vara 10-12 cm, men hade ju lägre i början. Det är lite halt på vintern, men det funkar Flört

hjartelyckanskaniner
0

#8Hur orkar dina fötter?? Är ju en konstig vinkel som fötterna hamnar i med så höga skor. Kullersten är nog värst o gå i. Man går som om man ska kissa på sig för alla stenar är ju så ojämna och trampar man fel så vinglar man till istället :P

Mvh Emma

[Älskamig]
0

Underklänningar är väl ändå rätt flickigt tycker jag. Har alltid känt mig lite manlig i ett par jeans, ett linne och en kofta, men brukar dra på mig en underklänning och en fin blus över och ett par tights när jag ändå vill känna mig kvinnlig! Flört Hjälper även när man känner sig tjock, i alla fall på mig.

[luneri]
0

#7 Jag brukade ha converse förr, men nu passar det inte riktigt med min nuvarande stil. Jag har dock kvar dem ändå ifall jag skulle få något infall att börja använda dem igen:)

Usch ja, kullerstenar är inte kul att gå på med klackar, klacken brukar tyvärr bli skavd då också.

#10 Tack för tipsGlad Underklänningar har jag. men måste få dem att sitta bra. Jag har ganska mycket former så vad som helst passar inte på mig. det är lite besvärligt.

Blir oftast något tajt, och om det är klänningar som är vida har jag alltid ett skärp eller sidenband under bysten eller midjan.

[Älskamig]
0

#11: Jag kör alltid på att de ska vara vida när man har någon fin pösig blus över :) Så skönt också!