Träning blir man pigg utav!
**Träning blir man pigg utav är det många som säger, och jag kan nog inte annat än att hålla med!
**Många gånger tror jag att man är lat för att man inte vågar ge sig ut och träna. Istället går man till närmaste gym och tränar upp muskler, men glömmer att man behöver frisk luft!
Jag har pratat med många som säger "Ja men jag tränar på gym!". Var gång får jag denna tanken i huvudet; "Hur mycket är du ute utöver gymtiden då?".. Är man ute någon halv timme var dag, har man i alla fall fått i sig lite vitaminer från solljuset. Men stackars den som bara tränar på gym och hoppas att den blir en frisk muskelknutte. Man behöver frisk luft också!
Förra julen fick min mamma ett löparband utav familjen. Jag var väldigt glad över det, för då kunde jag ju ta stor nytta utav det med, så jag började gå och efter ett tag jogga. Vad jag kände mig hurtig som gjorde det var dag. "Jag behövde ju inte göra mer sen" tänkte jag fram tills sommaren kom och jag började gå ut och gå istället. Då märkte jag faktiskt en stor förändring att man blev mer pigg av att vara ute i naturen, och man blev gladare också! Jag tog en paus efter ett tag, för jag fick en skada i foten så hoppade på kryckor ett tag. Jag gick upp i vikt dessutom, men i går började jag igen och känner redan stor jämförelse. Man känner sig piggare och kan lata sig med gott samvete!
Från och med igår införde jag att jag ska gå 4 - 5 km var dag (rasktakt, powerwalk*) samt göra övningar från en app som jag laddat ner vid namn "Working trainer" - finns på Android. Vilken träningsvärk i magen man får när man kör den, men så bra övningar!
Man behöver inga verktyg.
Kom också ihåg att klä dig efter väder. "Det finns inga dåliga väder, det finns bara dåliga kläder" ..
Bilden är lånad härifrån; http://www.sxc.hu/photo/674934
Om jag tränar på kvällen så kan jag vara uppe hela natten! Haha jag blir HYPER!! Känslan när man kommer hem efter en löpningsrunda och är helt avslappnad i kroppen! Känslan av att man inte bara suttit inne och kollat på tv hela eftermiddagen! I love It! :)
Och nej det finns inga dåliga väder! Jag blir så trött på alla som klagar på :
"Men det är vinter, då kan jag inte springa ute.."
Ursäkta språket, men va fan?! Det kallas dobbar som är "spikar" man sätter på skorna så att man inte halkar och slå ihjäl sig, sluta gnäll jävla latmask xD Sånt skit är bara dåliga ursäkter!
Dock är det ju en annan sak om man inte har ekonomin för att lägga pengarna på massor av olika träningskläder, så som dobbar. Men Större delen är bara lata, bekväma människor som tror att det inte går att träna på vintern. :)
#1 Dock tror jag att det finns många fler orsaker till varför vissa inte vill ut och springa på vintern.. Det är kallare, mörkare osv.
#2 Ja det klart, men det mesta är bara ursäkter. Är det mörkt? Spring när det är ljust/där det finns lampor/skaffa pann lampa. kallt? skaffa mössa, vantar, (kläder efter väder). Många är bara fjolliga, då många tänker: oo nu är löpnings säsongen slut, då får jag börja i vår igen. Den tar aldrig slut ;-)

Bra skrivet! Det är även gratis att träna ute i friska luften ist för att betala för ett gymkort…!
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!