Solarium frågor
Hellu. Jag hade tänkt att i morgon skulle jag göra premiär i ett solarium för att bli lite sommarfräsch.
Har bara några frågor:
1)Ska man ha solskyddsfaktor när man solar solarium?
2)Solar man i bikini?
3)Hur lång tid är bäst första gången?
4)Kan man välja att inte sola ansiktet?
Tacksam för svar =)
solskyddsfaktor tror jag inte man behöver, börja med en kortare tid, här är nog kortaste 15 min eller nått, och öka på efter hand du kommer dit.
sola i vad du vill, naken, i trosor, i bikini, bara du tvättar av solarie…prylen..:P
du borde väl kunna lägga något över ansiktet för att slippa sola det..
hm. det är flera år sen jag solade i ett solarie….

1. Näää, ingen solskyddsfaktor.
2. Sola i vad du vill, när jag solar så har jag bara string å bar överkropp.
3. 15-20 min kanske
4. På de flesta solarium kan man stänga av för ansiktet.
Kom ihåg att inte duscha på ca 1 tim efteråt, då kan de försvinna lite. Så sa en tjej som jobbar där jag solar iaf. =)

Jag har alltid solskyddsfaktor när jag solar. Solariumstrålarna är ju mycket mycket farligare än vanliga solstrålar. Jag använder en creme med solskyddsfaktor 5 när jag solar solarium, den stimulerar pigmentbildningen och gör så att man blir brun både fortare och längre, samtidigt som den skyddar huden mot de farligaste strålarna. Super!
Jag solar också bara i string. Hm, första gången ska man vara lite försiktig om man inte vill se ut som en tomat :P Jag solar alltid max tio minuter den första gången.

1)Ska man ha solskyddsfaktor när man solar solarium?
Tror inte att man får det.
2)Solar man i bikini?
Det gör man som man vill, ja solar bara i string för att få finare solbränna :)
3)Hur lång tid är bäst första gången?
Jag började med 20 min, och hade inte dragit ner helt.
4)Kan man välja att inte sola ansiktet?
Nej, inte där ja solar iaf, är väl om du täcker över ansiktet?

På min fråga nr 4. får jag nog ändra svaret. Där jag solar kan man stänga av för ansiktet. haha 

Varför ska man inte ha solskyddsfaktor? Det är väl lika skadligt att sola solarium som direkt under solen?

#6: Det är skadligare med solarium ;)

#6 - har för mig att det står på en skylt vid vårat solarium i simhallen.

så man ska altså ha solskydd?

#9: Det väljer man själv :)

Man ska INTE sola mer än 10 minuter första gångerna, helst kortare om det går. Det brukar finnas anvisningar på vad just Din hudtyp klarar!

Hahahaha, första gången jag solade var jag med en kompis. Hon berättade inte att man skulle sola kortare första gången så jag solade 30 min.
Gissa om någon hade soleksem och hade en såååå svedd hud och var helt illröd? ;)
klart att man ska ha solsydd på sig!
Hur många ggr behöver man sola för att se ett resultat?

#14 Du bör se resultat redan efter första gången. =)
matilda_91 vad heter den cremen som du använder?
#15 Nja jag så knappt nått då. Nu har jag solat tre ggr och förns nu såg jag en färgskillnad där jag haft underkläder på mig.

#17 Jasså…
Hmm… På mig syntes det iaf jättemkt första gången =)
På mig har det synts typ pyttelite efter första gången. Kunde ju se skillnad från där jag haft underkläder men det försvan dagen efter. Man ska väl sola minst 2 gånger för att det ska sitta kvar lite iaf..
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Haha solade idag första gången på flera månader i solarie, ser ut som en kokt kräffta.. men jag är ganska ljus i hyn…

#16: Den kommer från Rosenserien och heter Något i stil med "Solkräm Unik" Verkligen superbra!

Tjjaaaaaa ; D
Måste fråga en sak .har solat solarium precis två gånger ( igår, och idag) , de vart verkligen stor skillnad : D, jätte kul , tänlte bah sola lite nu innan man går i bikini på stranden : P , 10 min våda gångerna .
men idag efter så fick ja som röda utslag, på magen,benna o bröstet typ , kliar o så , äre farligt ? : S

#22 Det fick jag med de första gångerna jag solade. Du får smörja in dig ordentligt och va inte ute i solen!!!

Man ska inte sola solarium samma dag som man solar ute/tvärt om..
Läste det för ngt/ngr år sedan på solariumet här..
åhhh.. brände axlarna som in i tusan i den riktiga solen igår.. aj aj aj! dumma mig som inte hade lotion..
matilda: vart köpet man den krämen?
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

#25: Hm, tror inte man kan köpa den i affär. Min brors flickvän säljer produkter från rosenserien och det är därifrån jag får.
ahaa okej. Då får jag väl hitta nån annan:)
man ska låta huden vila mellan gångerna man ska inte sola två dagar i sträck!
Små prickar är solexem och är ett tecken på att man bör ta det lugnt med solen. Har man känslig hud är det inte bra att sola. I år är solen mycket stark och man bör använda en hög solskyddsfaktor även om man är ute på för/eftermiddagen.
Man bör absolut undvika att sola mellan 11-15 då solen är extremt stark! Jag satt ute mellen halv fyra och fem och fick supermycket färg!!
joo jag satt och käka (dom hade inte parasoll) så brände sönder mina axlar rejält nu.. och de var vid halv ett tror jag. De var så varmt så jag knappt kunde äta.. de smaka inte.

den var välanvänd såg jag:) ska nog införskaffa de..

Den är från förra sommaren ;) ^^ + att vi har haft en till innan dess :)

nu har jag solat. Solade i 20 min för 40 kr.
Fick inte så jättemkt färg av det, var ju redan brun innan,
jobbigt å ligga i det där solariet. Läskigt uv ljud haha XD