Hopplös på naglar
Jag tittade precis i tråden "Naglar just nu" och alla snygga händer. Jag bara undrar hur gör ni?? Jag undrar främst hur man får till en snygg form. Jag har platta och breda naglar och det blir mest snett och vint när jag försöker snygga till dem. Finns det något bra knep för en nybörjare som jag, kanske någon produkt som man kan ta till hjälp?
Tack på förhand!

Jag är totalt omöjlig på att fixa mina naglar så jag går till salong :o)
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Det är ganska svårt att säga hur du ska göra eftersom jag inte vet hur dina naglar ser ut på riktigt. Men om dom är breda får du fila på sidorna. Du kan ju även gå till en salong och få det proffsigt gjort! :)
Min mamma tipsade om att man ska göra i ordning sina naglar på kvällen. Då har man kanske mer tid att sitta och vänta så att det har torkat till sig riktigt osv. Testade igår, men jag har kort tålamod så blev removern sen ändå.
Men nu ska jag köpa nya dependnagellack idag och då ska jag se till att allt få ett par snyggare nagellack! 
#2 Man ska aldrig fila på sidorna av naglarna, då börjar de växa fel och får konstig form.
TS; Jag har försökt förjäves. Får aldrig till det snyggt som på salong, och har accepterat att en del har talang för det, jag inte :)
Jag har alltid filat mina naglar på sidorna eftersom att dom är ganska breda. Men det har än så länge inte hänt något. Kanske är bäst att sluta? 
#5 HAr läst och fått höra av nagelteknologer att man inte ska pilla på sidorna. Jag gjord edet förr och minannaglar växte fel på sidorna. När jag istället började fila uppe på istället så blev de mycket snyggare och lättare att hålla formen på.
#4 Jag brukar klippa mina på sidan för att få raka kanter när dom är långa. På mig har det funkat fint.. Fast jag är ju iofs en sådan där som går och små filar jämt så dom har väl kanske inte chansen att dra iväg direkt ^^
I want to be like the patronsaint of reality.
Tack för goda råd. Ska nog kosta på mig ett besök på salong i framtiden. Hoppas att jag blir bättre på det här med lite mer träning.
Jag får kämpa lite för att hålla mina naglar och fingrar fina då jag har två hästar att ta hand om. Om du har pengar så tycker jag du ska gå till salong då kan dem göra grunden så behöver du bara underhålla.
Annars pröva dig fram och se vad just du trivs i. Jag själv nördar frans manikyr på mina långa nails. Dock så har jag två som är av nu, mindre snyggt.
Jag har aldrig gått till salong och fått mina fixade :-)
Det bästa tipset jag har för och enkelt fixa formen på naglarna är och först ta bort all nagellack, sen använda ljummet vatten med lite tvål i och sätta ner fingrarna i 10-15 min för och mjuka upp dem.. sen kan man klippa (om det behövs) lättare och sedan fila till önskad form. Då naglarna blir mjuka av vattnet så är det otroligt mycket enklare och fila dem (går fortare dessutom eftersom de är mjuka!) :-) Glasfil är mest skonsamt mot naglarna
#10 Oj, jag kan inte klippa mina naglar när dom är blöta. Då bara böjer dom sig.
#11 har du provat och fila dem då de är uppblötta då? :-)
#12 Nej, jag har inte haft problem med det när dom är torra, så jag inte tänkt på att testa det.
#13 jag har relativt hårda naglar så jag har lättare för och både klippa/fila när de är mjuka :-)
Mina är också hårda. Men som sagt så böjs mina naglar om de blöta och mjuka och jag ska klippa dom. Är dom torra så klipps det av lätt.
Att fila dom blöda kan jag testa om det skulle gå snabbare.
När det gäller att få till en snygg form är det nog mest övning som gäller. Sen är det ju så klart en fördel om man har lite estetiskt sinne, men visst går det att göra naglarna fina utan att vara konstnär för det. ;)
Tänk på se till hela nageln och inte bara hur det ser ut längst ut. Gör du fyrkantiga naglar så ger man intrycket av att fingarna är lite "avkapade", spetsiga naglarna gör att ögat uppfattarna naglarna som längre, fyrkantiga naglarna med lite rundade hörn är den formen som är mest tålig. Den formen som fungerar på de flesta händer är lite rundade, det ger ett vårdat och naturligt intryck.
Tänk på att alltid avsuta filningen åt samma håll, dvs "såga" inte fram och tillbaka det sista du gör.
Det är absolut inga problem att fila på kanterna, vilket man kan behöva göra om man har naglar som natuligt blir lite "spadformade" när de växer ut. Däremot är det viktigt att underhålla formen för det kan se lite knäppt ut när det växt ut en bit, men då är det bara att jämna till.
Använd en rätt så mjuk fil med "hög gritthalt" när du filar så att du inte filar för mycket på en gång. Om man inte vill använda nagellack på så kan man istället köpa en poleringsfil/ ett poleringsblock som du använder att fila ovansidan på naglarna med. Då blir dom superglansiga och det ser i princip ut som att du har vanligt genomskinligt nagellack på.
Hoppas att du fick lite bra tips på vägen. :)
Lycka till!
(nagelteknolog sedan 2005)
Själv är jag inte heller så bra på att göra mina naglar, därför beställde jag http://viewitem.eim.ebay.se/Professional-Nail-Art-Stamp-Stamping-Polish-Nail-DIY-Design-Kit-Decoration/300733062686/item?transId=704283607020
och det ända du behöver göra är att lägga nagel lack på det mönstret/figuren du vill ha och sedan skrapa försiktigt bort det överflödiga lacket och sedan ta stämpeln på mönstret/figuren och sen stämpla den på ditt finger så får du jätte fina naglar som är lätt gjorda. ;)
Kostar bara 32 kr, så om du inte är nöjd med det så har du inte spenderat en förmögenhet på kitet, du kan annars ge bort det ;)
Hoppas det hjälpte!