Problem med ansiktet.
Visste inte riktigt hur jag skulle förklara detta inlägg men såhär är det iaf. Jag har en väldigt konstig hudfärg. Blek/ljus med en blandning av prickar, mörka toner här och var, och ändå en nyans av lite rödhet. Allt detta blandat och det har jag alltid haft.
Vet inte vad jag ska ha för fondation. Köpte den ljusaste fondationen dom hade på make up store men till och med den var för mörk.
Och jag vill kunna gå utan smink och inte se sjuk ut,
Någon som har samma som jag?
Eller vet vad man kan göra åt det? Om det nu går..
Kan tipsa om TiKei's mineralfoundation - finns i riktigt ljusa nyanser och täcker helt grymt bra när man väl fått in tekniken :)
Ska kolla upp de :)
Jag skulle nog köpa en dag-creme med lite foundation i (så att det bara blir ett tunnt, tunnt lager) för att jämna ut hudtonen och sedan pudra lite lätt för att jämna ut den ytterligare. Det brukar jag göra när jag har sovit dåligt osv och blir rödflammig och får mörka ringar under ögonen.
Har dom något specefikt namn? Eller frågar man bara efter dag-creme med fondation i? :)
Tack :)
Det finns en uppsjö av dem! De brukar stå bland de andra dag-cremerna, men det skadar ju aldrig att fråga om man är osäker! 
Skaffa en färgkorigerad primer och lägg under din fondation. Sen kan du bara ta ett ganska ljust puder för att fixa lite, mineralpuder kanske?
När det är sommar och sol kanske du kan sola lite försiktigt, men inte FÖR mycket.
Lycka till!