Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikettallmänt
Läst 1263 ggr
Murre_Uddiz
0

färga

vid vilken ålder tycker ni det är ok att börja färga håret?

E_hjo
0

När som helst!  =)
Jag gjorde det första gången när jag var 11.   =D

__iE
0

NÄr som helst tkr ju inte jag .. Eller det beror ju lite på hur ofta man gör det. Sliter ju en held del o håret ska man ha hela livet ;)

ciss
0

När som helst.

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

KajsaM
0

När som helst men tkr inte att en 10-åring ska gå om kring med hur slitet hår som helst pga färgning :)

Murre_Uddiz
0

för jag vill färga svart e 12 år, men mamma vill inte >.<

Tina-A
0

Man kan färga när som helst, ingen åldersgräns. Det är ju dock inte alla yngre inser att håret kan bli väldigt slitet om man håller på mycket och då ser man förjvlig ut i håret istället :P Svårt att veta det då man inte färgat håret förut. Mammor brukar veta ganska bra :)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Matilda_91
0

#2: "håret ska man ha hela livet" Tok! Man har ju inte samma hår när man är tio som när man är tjugo, då har färgningen växt bort för länge sen ;)

Hm, egentligen finns det väl ingen åldersgräns, men mammorna bestämmer ju mer om vad man får och inte får göra när man är yngre.

__iE
0

#7, HAHAHAHAH oooj Generad Pinsamt, hahaha vet inte vad jag tänkte med men inte var det hjärnan iaf :$ ^^

wewwa
0

Jag tonade håret första gången när jag var 10½.
Jag har bara testat permanenta slingor och då kom jag fram till att jag gillar toning bäst. Nu har jag haft min riktiga hårfärg i ca 2 år och funderar faktiskt på att slinga imorron… : D

Alicia
0

jag färhade mitt håt riktigt , typ i 3:an, men innan har jag tonat det. det kan du göra , så kan du säkra din mamma att det går bort och några tvättar (;

ThereseW
0

Det kan ju vara bra att prova toning först, det är ju mycket mildare mot håret.

Murre_Uddiz
0

jag vet, mamma fråga om toning ( =) ) men frisören sa ¨nåt att det var helt. a det vetefan av hon sa invecklat me färg o toning iaf ^^

E_hjo
0

Nu för tiden så tonar jag jämt mitt hår, vill inte ha utväxt och så kan man ju byta färg hur som helst  ;)

Murre_Uddiz
0

haha okeej XP
Och det sliter inte ? XP

Tina-A
0

Allt sliter ju lite, men inte lika mycket som färgning.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Flisa
0

hah. jag färgade mitt lila när jag var 10. nu har jag färgat det ytterligare 3-4 ggr + utväxten.
för tillfället har jag svartfärgat (väntar på att mina nya dreads ska komma)

Pomperipossa
0

Jag var 15 innan jag färgade håret 1:a gången. Nuförtiden nöjer jag mig med inpackning ibland.Glad

Murre_Uddiz
0

okejokej :)

Anna77
0

ta mörkbrun eller brunsvart det är inte lika skarpt och då passar du bättre i det. (tror jag ) Det ser nästan kolsvart ut men är inte åt det blåsvarta hållet liksom..

AnneN
0

Ska ni färga håret svart så vill jag bara varna för att det finns risk att det blir gått om ni är ljusa från början.

jag är blond och skulle för flera år sen färga håret blåsvart, visst det gick ju jätte bra, eller så inte =P Efter 3 tvättar så var det gråblå istället för svart, jag såg ut som en gammal tant i håret =(

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!