ta hål i öronen
Hej.
Jag vill ta hål i öronen igen (tog förut med detväxte igen :P). och då undrar jag om det är ok att ta det nu när det nästan e sommar och man ska bada mkt och så, eller e det bättre att ta senare? spelar det ngn roll?

Infektionsrisken minskar ju kallar det det är. =)
så det btyder att jag inte ska ta hål i öronen än..? xD
Tror inte det är nån risk. Håll det rent och så bara så ska det nog gå bra. I öronen läker det ju rätt snabbt och så också… Jag piercade naveln i juni och hade aldrig något problem med det, så öronen ska nog gå också. ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
okeej :) tack tack

vet inte riktigt..jag skulle tatt hål i navlen nu men min kusin sa att jag skulle göra det efter sommaren istället för att det kunnde bli infektion nu när man badar..Men jag vet inte:)
ta gärna efter sommaren pga infektionsrisk bör du absolut inte bada ute med all smuts i vattnet.
ok..:P
fler svar! :)
man kan ju tvätta örat efter du har badat så e det nog ingen risk
Hm… det beror väl på hur bra din kropp är på att läka. Jag tog två av mina hål när det var som varmast på sommaren för flera år sen (=man låg i vattnet konstant). Nemas problemas var det, men på mig läker allt fort och bra.
Så, det är väl vad som känns bäst för dig. Idag skulle jag aldrig göra det på sommaren :p
låt bli rötmånaden bara.
och jag tror du ska undvika klor..
har för mig det är nått med det, som kan irritera..

Öronen är ju ganska lättläkta…
Jag tog hål i naveln i maj förra året, och jag fick problem.
Okej! :)
Men klor .. gör det nåt om man badar i klor typ ett par ggr bara? men då kan jag ju tvätta efter :)
Vad är rötmånad o varför ska man undvika det?<
MIn kropp e nog rätt bra på att läka ;D
Rötmånad.. en månad i slutet av juli och början av augusti när värmen och den höga luftfuktigheten ger gynsamma förhållanden för bakterietillväxt.. mat blir lättare dålig tex. Men hur sant det egentligen är kan man fråga sig. Jag menar, det måste ju bero mest på vädret i sig snarare än tidpunkten.
Var iallafall då jag gjorde mina hål. Hur som helst är det nog lugnare att göra dem resten av året, men men, det är ju upp till dig vad du tycker :)
jag tror ändå du ska undvika klor…
men jag skulle vänta till hösten med att ta hålen, på sommaren är det varmt och svettigt, under läkningen såkan det klia, och uuh, nä. jag skulle väntat.
okej, tror de blir så att jag väntar ;P
Tack för alla svar!! :D

jag har själv tagit fler hål (själv :P) nu i sommar.. lite dumt kanske.
aah, nu har jag googlat lite..
man ska undvika att bada för huvudtaget i havet/klor, dom första två veckorna, sen kan man öka successivt och se om piercingen reagerar…
okeej ^^