Behöver snabbt svar!
Förlåt! Jag vet att detta inlägget inte hör hemma här men.. Är det farligt att sova med tänd lampa? Någon som vet?
Farligt på vilket vis?
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
Om det kan hända något? Har en sänglampa som jag gärna vill ha tänd eftersom jag försökt sova nu i flera timmar men vågar inte ha kolsvart i rummet. Tänker på typ brandrisler eller något..? :)
Brandrisker*
Beror på om den blir väldigt varm eller inte. Har du bara brandvarnare är ju det bara bra.
Om du är mörkrädd finns speciella nattlampor att köpa :)
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
Okej, hehe. Tack så jättemycket! :-)
Jag sov med nattlampa på innan jag fick en till person inflyttad i sängen som inte kan sova med den på haha! Se till att det inte är någon form av damm i uttaget, det är alltid livsfarligt!

Finns billiga nattlampor på Ikea, såna man sätter i uttaget så börjar de lysa när det skymmer.
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Det är inte farligt att sova med lampa, MEN du får inte lika djup sömn som när det är kolsvart och det är därmed bättre för hjärnan att sova i mörker utan lampa. :) Såg en hel dokumentär om det, haha
#6 haha, ja då är det kanske lite svårt med tänd lampa :) Damm i uttaget? Det har jag aldrig tänkt på.. Kollar direkt! Tack!
#7 Åh, häftigt!
"8 Aha, har hört det också men visste inte att det fanns dokumentärer om det :D Kanske bäst att lära sig att sova i mörker? Får låsa garderoben så att inte monsterna kommer ut hehe.
Usch, nej! Min granne hade en sånhär ''öppen'' lampa eller vad nu man kallar det vid bokhyllan.. När hon kom in såg hon att det va massa rök, 2-4 böcker hade brunnit upp och blivit helt kolsvarta, och lite av taket.
Jag blev så rädd, jag hade en sån lampa vid sängen, ovanför mig och jag har rätt tjockt hår. Tänk om det hade börjat brinna liksom.. :/
Men det händer ju inte om man inte har på den så länge, men jag rekommenderar inte direkt en sån lampa x)
#10 Oj! Låter hemskt!

Ha energilampa i lampan, de blir ju inte lika varma. Sen kan du sätta en timer till så att lampan släcks när du garanterat borde somnat.
#smart! Tack så mycket!
Timers låter fruktansvärt mycket tycker jag! Fast jag somnar inte så lätt :P

De nya timrarna låter inte nått, de gamla däremot var inte direkt tystlåtna…