någon träningskunnig?
Jag tänkte om någon kunnig kunde svara på min fråga?
jag vill ENBART få bort fett från mina ben.. alltså deffa.. Hur går man tillväga på bästa sätt? jag är liksom lagom smal men nu när man börja använda shorts såg jag ju mina lår;) Hur får man bort fettet från enbart låren/benen ??
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Man vill ofta få bort fett från en speciell del av sin kropp med det fungerar tyvärr inte så. Kroppen förbränner fett där den själv vill och det är bara att tacka och ta emot ^^
Det du kan göra för att slimma benen är att försöka strama upp med muskler och hoppas på att dom blir lite mindre och ser snyggare ut (om det är det du strävar efter). Finns flera olika övningar för att träna lår och rumpa, tex kissahunden, utfall, stå på alla fyra och svinga benet bakåt, ligga på rygg och lyfta rumpan mot taket osv osv osv. Vet inte hur väl du känner till dessa olika metoder men de är dom jag tycker är bäst.
Sen ska man ju alltid stretcha för då blir musklerna långa = de töjer ut sig (lite) istället för att dra ihop sig. Muskelknuttarna du ser på tv stretchar inte speciellt mycket, det ser du för att dom har riktigt biffiga armar och lår. Stretchar du blir dom både starka och slanka.
Lycka till!
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
jo jag har alltså varit boxledare.. så jag vet en hel del om träning själv.. men att deffa är ju att just bränna fett.. man kanske inte kan förbränna just en del av kroppen.. men måste ju finnas annat än dom där övningarna? eller..
#2: Det finns ju hundratals olika övningar för att träna kroppen och om du varit boxledare lär du väl ha en viss koll. Och nej, man kan inte välja vilken del av kroppen man vill förbränna fett, så man får tränna för att förbränna på hela kroppen som tja.. exempelvis att springa, eller att bygga muskler för att strama upp. Att boxas lär ju förbränna rätt mycket fett också. Finns ju många olika aktiviteter bara man är ute och rör på sig så förbränner man fett.
Många boxare har ju ganska breda lår för att de har så mycket muskler där. Vill man få dom slankare skulle jag stretcha järnet för att töja ut musklera så de blir långa och slanka istället för kompakta.
Kan ju säga att ett Väldigt bra sätt att få bort fett i allmänhet är att äta väldigt sunt :)

Det går inte att punkt förbränna men som sagt en hel massa bra tränings former som gör att du kan forma din kropp med muskler.
Gå är jätte bra för stuss, ben.
-Lycka till!
Jo, jag får köra på som vanligt helt enkelt.. bara de att jag redan är smal, men har alltid kvar på benen.. och om jag går ner mer av promenader tar de bara på magen, för de är där de tar lättast på mig.. hehe jaja, får kämpa på:)
#6: Låren brukar alltid vara rätt knepiga :P Speciellt för tjejer. Jag brukar dock alltid få smalare lår när jag slutar träna och det är ju för att jag tränar så mycket (ca 8 gånger i veckan) och när jag slutar förtvinar ju musklerna. Tränar inte under sommarlovet och muskler börjar förtvina efter redan två veckor.