Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikettnaglar
Läst 709 ggr
[Älskamig]
0

Sluta bita på naglar!

Jag blir galen! Jag kan inte sluta bita på naglarna. Jag har prövat att tänka på allt snuskigt om naglarna (fick höra en hel del om det när jag var på min praktik på ett sjukhus), jag har prövat 'stopp & väx'-medel, bara slutat självmant. Men ingenting fungerar, verkligen inte! Har jag tråkigt så börjar jag bita, åker jag bil brukar jag bita, är jag nervös brukar jag bita osv. Ja, det är jätte jobbigt.

Jag kan inte sluta "bara rakt av" och inga hjälpemedel funkar heller.
Vad gör man? Obestämd

Karmatarerskanise
0

HAr du provat skaffa gelenaglar eller akrylnaglar? De går inte att bita av.

[Älskamig]
0

#1: Skulle ha fixat det i våras hos en väninna, men nu har jag flyttat 100 mil ifrån henne, och här är det svindyrt att fixa naglar och sådant (bor nu mer i Norge!). Har inte så jätte mycket pengar, så kan inte fixa sådant heller för tillfället.. 
Köpte lösnaglar för ett halvår sedan, men hade för små, så de passade aldrig - även om jag slipade och slipade och slipade. Obestämd

Karmatarerskanise
0

KAnske ska du testa att spara till sådana, för de är bra mot bitandet. Dessutom växer ens egen nagel under.

[Älskamig]
0

#3: Jag får se :) Tack i alla fall.

Karmatarerskanise
0

Bortsett från det finns det inget annat än att ge sig tusan på att lägga av, om inte sån lack som smakar äckligt hjälper.

[Älskamig]
0

#5: Ofta är det så att mina fingrar drar sig till ansiktet och då brukar det bli att jag biter på naglarna. :(

Karmatarerskanise
0

Då måste du lära dig att inte dra händerna mot ansiktet. Alternativt använda handskar hela dagarna.