Färga ögonbrynen?
Är det någon här som provat det? Har aldrig övervägt det förut då jag tidigare tyckt bäst om smala, välplockade bryn. Men på senaste tiden har jag blivit helkär i Raina Hein's look (finns bifogad bild). Ska bleka mitt hår till hösten och skulle hemskt gärna vilja färga ögonbrynen mörkare i samma veva. Men jag har ingen aning om hur det funkar. Kommer givetvis göra det hos frisören, men finns det olika typer av färger att välja på? Då syftar jag på hållbarheten. Skulle vilja börja med någon färg som kanske inte sitter i alltför länge, ifall jag inte skulle trivas med det. Tacksam för svar! (:
Jag har provat det :) Blev inte så värst stor skillnad, men jag gillade det iallafall :) Och såklart finns det olika färger :)
Ungefär hur länge sitter färgen kvar? (:
Mitt satt nog kvar ca 3 veckor.
Okej! Vet du om det finns någon färg som sitter kvar längre?
Färgar mina själv + ögonfransarna. Finns speciell färg att köpa för det.
Jag vill inte ha mina så mörka då jag är ganska ljus i hår osv själv, men färgar ögonfransarna svarta och har en brun färg till ögonbrynen eftersom de inte syns alls annars, tycker det funkar bättre än pennor ;)
Blandar färgen i medföljande skål, använder medföljande ögonfrans/mascara borste och lägger på i den form jag vill ha, låter verka några minuter, sköljer ur.
Fransarna är lite mer komplicerade eftersom det är så lätt att få färgen i ögonen och dels gör det ont, är ohälsosamt och så får man börja om.. men ag applicerar på färgen som mascara, låter verka och tvättar ur.
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
Är det lätt att färga själv hemma? Det blir inte en massa färg på huden runtomkring ögonbrynen eller så? Vart köper man ögonbrynsfärg? Haha, ursäkta om jag har hundra frågor! (:
#6 Om du applicerar med mascaraborsten så blir det ju inte färg runt om :P För övrigt har jag inte fått några fläckar i ansiktet av färgen, men ibland får jag på händerna. Det kanske beror på att huden på mina händer är något grövre och mer sliten än huden i ansiktet.. jag vet inte.
Jag har köpt ögonbrynsfärgen på Citygross, Ica Maxi och ibland H&M. Kostar ca 100kr. Den brukar hänga vid smink, deo osv, och inte vid hårfärgen.
Färgar alltid själv till svart/brunt. Det är enkelt.
Och får man färg på huden går den bort direkt du torkar av den, blir inga fläckar. Jag använder depends. Mitt hår är bra för det sitter länge. I alla fall ett par månader.
#8 Annars får man lämna hunden utanför badrummet när man färgar, så kommer det ingen fär på den.
Sorry, kunde inte låta bli :P
Hahahaha :P Rättade till det :P
TS gör det hos en hos någon som kan. Att göra hemma blir säkert bra. Men rekommenderar att göra de med färg som inte kommer från Maxi (Depends). Och att göra hemma finns väl bara tre färger att välja emellan, ljust, brunt och svart? .. Har testat de med och kan säga att de är stor skillnad på hemmabruk och salongfärg. 
Mina som färgades hos frisör höll inte alls lika länge som när jag gjorde det hemma. Så man får helt enkelt testa sig fram.
Sedan finns det hårtyp som ingen färg fastnar i.
Jag rekommenderar som sagt Depens. Fungerar fin fint för både mig och familjen.
Ja, alla rekommenderar olika, vissa kör hos salonger, andra kör hemmabruk från Maxi :)
#13 Finns fler ställen än Maxi som har ögonbrynsfärg. De flesta stora affärskedjor, kicks och andra sminkbutiker.
Men om du nu ändå ska köra på depends så köp inte snabbfärgning köp den vanliga :)
#14 OK
Tack för alla svar! När jag färgar håret så gör jag det alltid hos en frisör, så jag kan nog tänka mig att även ögonbrynen kanske blir bättre om man gör det där. Men eftersom jag alltid färgat ögonbrynen förut så kan jag prova mig fram och testa både hemma och frisör, så får jag se vilket som passar mig bäst sen (:
Ja Depends vanliga funkar bra på mig med. Salongsfärgen har dock mycket kortare verkningstid och det är skönt att låta någon annan göra jobbet
Men om du är osäker på om du kommer trivas i färgen, kan du inte använda skugga eller penna och färga brynen med ett tag, så du får känna dig fram?
Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland
#15 Ja, snabbfärgningen är inte bra.