Hår hjälp! Färga/blecka
Min naturliga hårhärg är Mörk/mellan blond ganska tråkig färg som nästan uppfattas lite grådasig ton i.
Jag har blekt hela håret ljusblont i några år. Men beslutade för ett tag sedan att färga ljusbrunt istället för att håret blev så slitet.
Så nu har jag en ganska tråkig ljusbrunfärg som har börjat försvinna och ser nästan lite grönt ut i topparna. Trotts att jag färgat om det flera gånger.
Jag vill göra något åt mitt hår och funderar även på att sätta i löshår om några månader så vill ha en fin färg som jag trivs med
Jag är ljus i hyn och passar nog bäst som blondin. Men vill inte bleka hela håret. Eller att det blir vitt eller gult
utan skulle vilja ha ett livligt natruligt hår med slingor i både brunt och blont. (se ide på bilden)
Men tänker att det kanske inte blir det lättaste då jag har färgat hår och under färgen är ungifär halva håret mörkblont och halva blekt ljusblont.
Så jag vet inte hur jag ska gå till väga och hur jag ska göra det. Hade tänkt göra det hemma.
Har även funderat på att göra mycket ljusa slingor i övre håret och färgla lite brunt i underhåret.
Vill gärna göra något som inte sliter så fruktansvärt då jag har ganska tunt och kort hår nu
Ideer tips?
- Medarbetare på Fälttävlan ifokus
Läste att du helst gör det hemma, men jag kan inte låta bli att ändå rekommendera att göra all sorts blekning hos frisören. Vad det gäller färgerna du hade "under" din nuvarande färg så tror jag inte du behöver oroa dig. Det kan ju vara individuellt, men i mitt fall har jag blekt mörkbrunt hår (med rött hår under) utan att ha fått några missfärgningar.