Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikett: hår-frisyrer
Läst 2272 ggr
norrbottens
0

Produkter till lockigt hår?

Jag har letat ett tag nu, men hittar inget.
Schampo, balsam och styling produkter som lämpar sig till lockigt hår?

Balsammetoden, har någon här testat det och som kan ge exempel på ett bra sista schampo och balsam som helst finns i vanliga butiker som  t.ex. Coop, Ica osv? Helst inte svinbyra heller :)

[Tilde]
0

Jag använder inga speciella produkter som är anpassade för lockigt hår.. Däremot tycker jag att Franck Provost balsam är riktigt bra! Sen använder jag en styling gel från Wella i håret när det är blött, vilket gör så lockarna inte blir lika frizzy :)

Körde på balsammetoden, men min hårbotten klarade inte av det, så jag fuskar och kör med schampo i hårbotten nu istället. Använder balsam från Garnier (volume, utan silikoner) och/eller Franck Provost utan silikoner.

Tror att ett bra sista schampo skulle vara ett väldigt milt, kanske babyschampo ;)

ssofia
0

Jag har ganska mycket självfall i mitt hår och kör med kokosolja i topparna efter tvätt och en klick varje morgon. fungerar utmärkt! sen har jag även en creme som motverkar frissighet jag använder efter varje dusch + uv-skydd :-)

MarieEriksson
0

Garant Såklart shampoo hade jag som sista shampoo. Sen tvättar jag med Garant Såklart balsam nu sen jag började med balsam metoden.

Finns för en billig peng i många mataffärer.

Sen har jag gel i för att bättra på lockarna och minska frizzet.
Garnier eller om det är Fructis, Kaktus, styrka 4.

Jag tycker du ska prova balsam metoden. Mitt hår blev helt underbart efter några tvättar. Det höll i en vecka eller två sen efter det har det blivit frizzigare. Men jag fortsätter. Blurk för siliconer och annat onödigt.

norrbottens
0

#3 Jag vill testa, men känner inte för att börja söka efter ett inte så dyrt sistaschampo/miltschampo + balsam som finns i mataffärer eller vanliga affärer. Tips? :) Garant har jag aldrig hört talas om ;)

MarieEriksson
0

#4 Mitt tips är Garant. Jag köper på Willys och dom kostar 20:-