Clinique age defence BB cream spf 30
I går fick jag från KICKS med mig ett prov på Cliniques BB cream, då jag testade lite där men var osäker på om jag skulle ha den.
Testat den i dag. Hon sa i butiken att jag tar min dagkräm som vanligt under, medan jag läst på vissa ställen på nätet att man inte behöver det. Jag tänkte dock att det verkar nödvändigt eftersom min hy är såpass torr. Så jag använde ett C-vitaminrikt serum + min vanliga ansiktskräm innan jag strök på BB-creamen.
Jag valde nyans 2, den näst ljusaste. Jag har fräknar som framträder lite mer under sommaren, samt hormonell akne, just nu har jag några finnar på käkpartiet. Tycker ändå att den överraskade mig positivt.
Det som gör mig tveksam är ju att jag har kört med mineralpuder samt hudvård som inte orsaker irritation och akne i några års tid nu, och då känns det vanskligt att börja med något sånt.. svårt!
Det är möjigtvis så att bilden inte gör den rättvis, den känns varmare i tonen men ljuset ute är såpass grått och jag vill inte börja mixtra med bilden för det är ändå svårt att få det exakt rätt.
Och ja, jag vet att en av ögonfransarna har fått fnatt! Den har varit sådär i några veckor nu 
Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hittade nyss en video där tjejen jämför denna mot Garniers BB cream.
Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland