Sminktips
Det här är nästan skämmigt, men jag är över 30 och behöver sminkhjälp! Hur ska jag bäst sminka mig för att mascaran ska hållas på ögonfransarna och inte alltid hamna under ögonen. Finns det någon kräm mot fet hy, eller en jättebra mascara som verkligen håller?
Kram
Satsa på en vattenfast kanske, de sitter som berget.
Hos Oriflame finns nu en genomskinlig mascara som man använder över sin favorit mascara som gör den vattenfast..fiffigt!
Använd en hudvårdsserie som är för fet hy och även foundation mot fet hy så sitter det bättre.
Nu är det populärt med primers som man använder efter dagkrämen och innan foundations(oftast) den gör att sminket sitter lite bättre.
Det var några tips iallafall:)
Tack för tipsen! Jag har använt vattenfast mascara, men det löser ju upp sig av olja, och min hy verkar vara rätt "oljig", så det kanske är därför som den löser upp sig. Ska söka efter något för fet hy. En dum fråga till vad är primers? Aldrig hört namnet.
Skulle verkligen vara kul att kunna sminka sig fint någon gång och att det skulle hållas där också ;-)
en primer är som en kräm man har innan foundation. De jämnar ut hyn och gör så att foundation sitter längre och bättre.
Jag hade också så att min mascara satte sig under ögat ist. Jag vet egentligen inte vad som har löst problemet, för nu har jag inte så längre. Men rengör mig varje dag och har ett väldigt bra puder antar jag. Puder mattar ner och tar bort de blanka, en sån enkel grej hoppas jag du inte glömt:) de tar du ju även under ögat.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆