Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikettskönhet
Läst 5580 ggr
Marizia
0

Self-Tanner

Hejsan!

Jag undrar om ni som hänger här på iFokus har för uppleverser när det gäller self-tanner?

Vilket märke köper ni?

Vad kostar den?

Vart finns att köpa?

Skulle du rekomendera den, och använder du den, har du använt den?

Hur lång tid tar det för själva ''sol brännan'' börjar synas på kroppen?

Tacksam för alla svar!

Mhv/Marizia ;)

kredka
0

Det var en gång för typ 5 år sedan när alla sådana balsamer *bli brun utan sol* började komma på marknaden…eller tja iaf det kom mer reklam med de på TV:n som jag tänkte att kanske det är värd att prova - hade 2 månader kvar till skolavslutning - det var andra klass på gymnasiet och ville se snyggt ut då. Köpte balsam från Dove. Efter en vecka började jag se brun ut, efter kanske en månad blev det fint väder ute och jag började att sola också----2 dagar innan skolavslutning var jag på stranden och badade - då fick jag vita fläckar på huden…när jag åkte hem och duschade började jag skrubba mig med en skrubb och hela fejk bränna gick bort. Det satt som en hög med smuts på huden…blah… så jag fick gå nästan kritvit till avslutning. efter det upplevelse har jag aldrig mer använt såna produkter.

Välkommen till ferretplanet.se :)

Marizia
0

1# Vad tråkigt att höra om din upplevellse angånde Dove brun utan sol, har sökt runt lite på iFokus och mångas favoriter som nämns mest är Dove,Åhlëns,Apoteket,BUS,nivea och massa fler.

JMax
0

Jag har bara använt Dove de senaste åren när jag behövt bättra på lite och jag tycker den funkar jättebra.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Marizia
0

Är den den Dove summerglow? eller heter den så? Köper du dark eller den andra? ;)

Marizia
0

Är den den Dove summerglow? eller heter den så? Köper du dark eller den andra? ;)

citytjejen
0

Jag använder Decleors brun utan sol till ansiktet och till kroppen använderjag Åhléns brun utan sol, deras eget märke Å. Båda ger effekt direkt och doftar gott!

/Christina

Marizia
0

Jag funderar mellan Dove och Åhlens brun utan sol. Fast jag vet inte vilken av dom jag ska köpa ;)

citytjejen
0

# jag skulle rekommendera Åhlens brun utan sol, den ger bättre effekt än Dove!

/Christina

Marizia
0

Okej, men vet du hur lång tid det tar innan ''sol brännan'' börjar komma fram och synas? samt hur många gånger man behöver smörja på sig den per dagP

Torkar dne snabbt? tex om jag skulle smörja in mig den precis innan jag ska sova, skulle den då kladdat ner hela min säng då eller kletar den sig alls? ;)

citytjejen
0

Med Åhlens-varianten blir man brun direkt. Jag skulle nog vänta 20-30 minuter innan läggning så att det hinner torka ordentligt. Dock kan det nog bli brunt på lakanen, jag har löst det genom att ha svarta lakan :) Jag brukar smörja på morgonen och så får det torka ordentligt innan jag klär på mig.

/Christina

Marizia
0

Okej tack för svaret, behöver man exfoliera huden innan man smörjar in sig? hur länge håller färgen innan den går bort, är det tills du sköljer bort den från din hud? ;)

Tror du att det räcker med att smörja in sig bara på morgonen? blir färgen brun och bronzig eller mer orange aktig? :)

citytjejen
0

Det är alltid bra att exfoliera innan, speciellt där huden kan vara lite torrare som t.ex på knän, armbågar och fotknölar. Färgen håller några dagar men sköljs väl av litegrann när man duschar eller badar. Av just den brun utan sol-krämen som jag nämnt ovan, blir man brun och inte orange :)

/Christina

Marizia
0

Tack så mycket för svaren! det blir åhlens brun utan sol! ;)

Karmatarerskanise
0

#12 Skulle den fungera till någon som är riktigt vit, eller den är för brun dör det?

citytjejen
0

#14 Den kan nog vara lite för brun för det, men man kan ju annars späda ut den med vanlig body lotion, så blir resultatet ljusare.

/Christina

citytjejen
0

#14 Den kan nog vara lite för brun för det, men man kan ju annars späda ut den med vanlig body lotion, så blir resultatet ljusare.

/Christina

Wickis
0

Jag andvänder apotekets. Den kan lukta liite men det sägs ändå att den ska va bland de mest doftfria. Man måste ta på ca 2 lager för att märka resultat men vad jag har märkt så färgar den inte av sig på kläderna! :D