Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikett: kläder
Läst 1063 ggr
Liss
0

Ska på bröllop

hallå.

I Juli ska jag på bröllop. Och de är en sorten som är riktigt allvarlig. Alltså alla seder och allt sånt där är viktigt. Och dresskoden är kavaj. Därav måste ja ha en finare klänning.

Har ni några tips på vart man hittar "finare" klänningar? Den behöver inte vara lång, eller de SKA inte vara lång.. bara en klänning som passar bröllop. Några sidor på internet? någon riktigt bra affär?

Hittar mest bara sommarklänningar.. men vill ha mer speciellt, eftersom de är en speciel tillställning.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Liss
0

ingen som vet nån bra affär eller internetsida?

LottaU
0

Jag har försökt att komma på något ställe, men det står helt still.

Skriver om jag kommer på något!

Hoppas att det är någon annan som kan komma på något ställe!

Må så gott

Lotta "Värd på Insidan"

Tina-A
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Du skulle ju inte ha någon lång klänning, men när jag gick på bröllop (min systers) hade jag på mig samma klänning som jag hade på min bal i 9an. En lång vacker klänning inköpt på Taxi.

Hittade tyvärr ingen bra bild på klänningen, så visar den här. Har jacka på mig, men den såg väl ut typ sådär där uppe också. Lite pärlmönster på en blomma som slingrade sig upp och "blommade ut" vid brösten ungefär.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

sofie
0

#3 Vilken fin klänning :)

#0 Vet tyvärr ingen sida eller affär. Men säger till om jag kommer på eller hittar nått.

sarae
0

Zara har rätt snygga, annorlunda klänningar. Annars köpte jag själv en underbar klänning på NK förra veckan när jag skulle på dop. Marin blå i siden, nkel men elegant.

Liss
0

Tack så mycket för att ni försökte iaf:)

var nere på stan idag i varenda vettig klädaffär.. så gick jag in i en affär som jag nog satt min fot i EN gång. Och vips.. DÄR var min klänning. Hoppas bara de funkar med svart på bröllop? för fanns bara svart och vit.. och vit ska man ju absolut inte ha.
ajja, nu har jag köpt den iaf.. och den är straxt över knäna med lite chifong (vet inte om de heter de) hängandes längst ner. och så är den svart siden.. med svarta pärlor/paljetter vid brösten. svårt att förklara. kanske kan slänga in en bild om jag får låna kameran nån dag:)

Sandra
0

Svart brukar inte folk vilja ha på bröllop, men om du har en kofta eller sjal i någon ljus färg så tonar det ju ner det svarta lite. Är det tunna axelband på den så har jag för mig mamma sa att ska man va i kyrkan så är det nå sorts oskriven regel att man ska skyla axlarna. Jag hade ingen aning om det själv, ska också på bröllop i sommar så nu måste jag köpa nåt att ha över axlarna till min outfit.

Har du tagit bild på klänningen än? Jag är nyfiken!!! =)

emmaa
0

ooh inte svart, rött eller vitt är det som gäller. Och ja man ska täcka axlarna Glad

Liss
0

ja nu är den redan köpt iaf.. och vit ska man väl iaf inte ha? de är ju bara bruden som ska?:) eller..

jaa får köpa nått till axlarna till kyrkan.. sen kan jag ha lite som ja vill på festen efter:) får ha lite färglada skor också kanske.. hehe

neeh har inte tagit kort än.. har ingen kamera:( mamma har den hehe..

ThereseW
0

Jag sitter lite i samma sits. Ska på bröllop den 16 juni, min pappas dessutom. och jag har ingen aning om vad jag ska ha på mig. Det är inget kyrkligt bröllop, utan mer fest liksom, men det är ju fortfarande en ceremoni…

Tina-A
0

Precis, man får inte ha vitt på sig eftersom man inte ska "överglänsa" bruden. Svart ska man inte heller ha då det är en "dyster och tragisk" färg… Men många har svart ändå

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

E_hjo
0

Jag tycker defenitivt att man kan ha svart på bröllop  =)

Liss
0

tack.. skönt att höra:) hehe vart lite rädd där.. älskade klänningen och nu är den köpt.. så svart blir de:)

tänkte ha någon snygg cardigan eller en kortare över klänningen i kyrkan. Men sen på festen tar jag av mig den.. eftersom de är juli bröllop så kommer de säkert vara varmt. Och på festen efter tror jag de inte spelar någon roll vad jag har på mig för färger:)
får som sagt ha lite andra färger på accesoarer och skor osv. så de inte blir för dystert.

annars är de ju inte riktigt en dyster klänning.. så de är nog ingen fara:) hehe..

Therese.. gå på stan. Dom har faktist mycket fina klänningar nu till sommarn och studenten antar jag. :)