Jag skulle med vilja ha en o sitta o mysa i hemma! Ser ju görgoa ut!
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Jag skulle också gärna vilja ha sån, ser så mysiga ut :)
- Medarbetare på studier.ifokus
Borde man inte svettas ihjäl i en sån? :P
medarbetare på allergier.ifokus .
När jag ser dom tänker jag bara på en jättebebis i overall. Skulle aldrig sätta på mig en sån :P
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

#6 Ja det är inget jag skulle visa mig offentligt i men att ha hemma istället för morgonrock när man sitter o myser i soffan skulle vara gosigt.
Det finns ju "fake" på Bik Bok ;) Jag tror det är fake iallafall x'D

Håller emd #6.
De är så fula att jag hällre kryper ner under ett varmt gosigt täcke - där under kan man dessutom vara fler ;)

#9 Hehe! Overallerna ser så stora ut att man borde få plats minst två!! ;o)

Hemma skulle jag kunna tänka mig en men dom är ju svindyra… Ett av UF företagen på skolan ska sälja sådana och skulle nog ta någonstans mellan 5-8hundra för en, undra hur många dom får sålt!
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg

#11 Om #12 ångrar sig så står jag gärna på tur ;)

#13 Ska inte du ha nått UF företag? 5-800 är ju iaf billigare, är de äkta?

#15 Nej inte jag, bara treorna som har de och mitt program ingår inte ens i de som har UF företag :( Hmm alltså tror att dom beställer dom från pakistan eller något! Dom som dom säljer är i alla fall vrålfula… Får inte upp länken i #0
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kissie, bloggaren har ju också en onepeice. Hon lägger ju ibland upp bilder på sig i den på bloggen, och jag skäms för hennes skull varje gång jag ser det.

Sjukt mysigt ju! Men jag fattar inte, kostar en "dräkt" ca 1500 spänn?
Svindyrt i så fall.

#19 Håller emd, man borde kunna sy en sån där själv om man tar lite mått och tänker logiskt :P
#20: Ja verkligen ,det är ju typ en påse bara. Eller varför inte bara sy ihop en tröja + byxa i samma färg och sätta dit en dragkedja …. ?

#21 Haha precis..
Jag håller helt med dig ts!jag vill ha en sådan jag med jag älskar dom jag har en kompis som har två sånna och vi har samma storlek så jämt när jag kommer till henne så tar v på oss varsin och jag lovar dom r lika mysiga som dom ser ut!:D

Nu ska ingen mobba OnePiece overallerna!!! 
När jag först såg dem, trodde jag att det var ett skämt, men jag har förstått att de tydligen är moderna nu. Jag råkade starta en egen tråd, men nu såg jag att det redan fanns än, så jag skriver här nu.
Egentligen tycker jag att det är jättebabyvarning för dem, men samtidigt undrar jag om det är någon större skillnad mellan en OnePiece respektive mjukisbyxor och munkjacka? Är det "värre" att gå ut i en OnePiece?
Vad tycker ni om OnePiece på män? Jag kan inte minnas att jag tidigare har sett något liknande lanserat också för män.
Jag antog en utmaning på facebook, vilket resulterade i en grupp:

Nja…hålan här är liten men de pratar desto bättre!! Haha! Johanna måste ha blivit skvatt galen, hon går klädd i en bebisoverall…haha!!

Betydligt mycket värre än mjukisbyxor & munktröja ;)
Jenny
#28 På Nalmö C såg jag en ung kvinna (sannolikt tågluffare) i vad jag nu misstänker var en rosa OnePiece. Hon satt på perrongen, och jag trodde då, att hon inte hade båda årorna i vattnet. Då hade jag emellertid inte hört talas om OnePiece. Nu kom jag att tänka på henne, men jag känner inte för att göra likadant. ;)

Jag skulle vilja ha en bara för att den ser mysig ut men tvivlar på att jag skulle använda den särskillt mycket. Inte för denna sakens skull men de ser faktiskt ganska töntiga ut. 
Mvh Ellenfyrkant
Tycker dom är otroligt fula, men okej om man bara vill ha dom hemma och mysa i. Men i veckan var det några tjejer som hade sånna i skolan, dessutom i färger som rosa, rosa/lila och babyblå. Såg verkligen ut som jättebebisar, tycker att det bara var pinsamt att se.
Värd på Choklad iFokus

Läste precis att dom va väldigt populära i Norge!
Jenny

Haha, min bror har tydligen kopt en fran Norge! Pratade med mamma pa skype och han gick forbi, och han sag verkligen ut som en stor bebis :P
// Amanda

#34 Haha!
Jenny

#36 Oh, måste spana in cubus nu! Men såg du om det fanns några andra färger? :)
#37 Nix, det här var den enda överhuvudtaget som fanns kvar (i Kista)..
#32 Det beror väl litet på hur gamla de var. Det är skillnad mellan att ha dem på lågstadiet och att ha dem på högstadiet.
#39: Tycker faktiskt inte jag.. Barn som är över några år har inte bebisoveraller på sig, tycker jag. Hade reagerat om jag sett 8åriga jättebebisar, nästan lika mycket som om jag skulle se 15 åriga jättebebisar..
#40 Jag kan förstå dig samtidigt som jag tycker att det är skillnad mellan att vara barn och att vara tonåring. Lågstadiebarn leker på rasten och efter skolan; tonåringar uppträder annorlunda och börja bli vuxna.
Å andra sidan kan inte ett mode helt och fullt ändra hur ett plagg upplevs. Om jag jämför med 1980, då snickarbyxor var modernt för allt och alla, fanns det nog ändå litet jättebebisvarning då också.
Tycker dem ser SÅ mysiga och SÅ coola ut! Vill ha! :)
Funderar på att köpa en billigare variant (kopia) men har inte sett några ännu..
Snyggt eller ej, men jag gillar den här bilden:
#42 Då och då finns rabatterbjudanden på OnePiece facebooksida, ibland så mycket som 50 %:
Själv använder jag jämt overall på mig när jag är i stallet, skulle kunna tänka mig att ha denna som en "dra ovanpå de vanliga kläderna" när det börjar bli lite kyligt.
Och här hemma myser vi i morgonrockaar mycket så den skulle säkert vara bra!
Men inte heller jag skulle visa mig i den ofentligt även om jag tycker det är synd att overaller (generellt) är så tabubelaggt.
Jag skulle dock kunna tänka mig en i lite tightare modell (kanske någon strorlek för liten) att ha under skiddressen på vintern. Garanterat ingen glipa som kan fyllas med snö om man vurpar i.af xD
Hakuna matata!
#45 Vad menar du med att overall är tabubelagt? När jag har deltagit i stalltjänst på ridskolan, har jag haft overall. Jag kan inte tänka mig något mer praktiskt.
#46 Nej i stall är det vanligt, jag tänkte mer på övrigt över huvud taget, och jag hade gärna haft en snygg overall när jag åkte skidor t.ex. Men att åka skidor i overall finns ju inte på kartan idag =/
De enda som använder overaller förutom småbarn är ju i princip hästfolk, scooter och pistmaskins förare samt några få som jobbar med skogsbruk.
Hakuna matata!
#47 Det går fram och tillbaka; ibland är det modrnt, ibland inte. En tid hade fjällräven en overall i samma tyg som deras vanliga jacka, men jag tror inte att det blev någon succé.
Jag har faktiskt en fritidsoverall, men jag använder den bara om jag inte räknar med att möta så många, t.ex vid en tidig morgonpromenad.
ser super mysiga ut men borde det inte vara lite svårt att gå på toa?? 
#49 Haha men den är superlätt att gå i/ur så det är inget problem ;)
OnePiece ger just nu 500 kr i rabatt, men det är bara till de 30 första. Kod: 1944.
De verkar verkligen jättemysiga dessa one piece dressar. Tänker faktiskt köpa en till min unge! :) Finns ganska många olika märken…om jag vill ha en one piece för barn , i vilken butik ska jag köpa tycker ni? Vill ha en ganska billig men ändå ingen skit-kvalité.
Ellos (tror jag det är) säljer för under 300kr.
Har en från chillunited.se :)
nu orkar jag inte leta efter en bild där man ser hela den, men här ser ni ju iallafall färgen!

köpte en "fake" på gina tricot på någon rea. blev 249 eller 349
myser bara i den hemma. skulle aldrig ha den ute
OnePiece är knappast värre än munkjacka och mjukisbyxor. Tvärtom slipper man se nedhasade byxor och kläder som glipar i midjan. Jag medger dock, att jag inte gärna skulle visa mig offentligt i sparkdräkt.
Spana in modellerna från www.iamone.se. Har just fått hem två till mina barn men nu blir det en till mig också. De har korta armar och ben som gör dem mycket svalare än heldressen jag knappt kan använda utan att bli bastuvarm:-) fanns vuxenmodeller…
#57 Jag gillar inte att de har så stor logga på benet. Den typen av märkning förknippar jag med arbetskläder, som inte ska användas privat.
Har en fejk- OnePiece som jag brukar gå runt i hemma. Har hänt någon gång att jag måste med till Ica och inte hunnit/orkat byta så då gick jag runt i den.
Men ja, mysigt är det! ^^
/Debra, Po - Tinky - Lala - Winky
One Direction - 8 maj, 13 o 14 juni. Läs gärna Corneliaochdebras.blogg.se
Visst kan man gå till affären i sparkdräkt. Här i Lund har jag sett det flera gånger, liksom på en pizzeria.