Din skönhet!
Hur ser du ut? Hur sköter du dig? Inpackning i hår, body lotion, parfym, sminkning, 'klädstil' ? Berätta mer.. :)
Själv är jag alldeles galen i gammeldagsstuket. Vitt i vitt, små söta broderi, stickat, pastellfärger, chinos och allt annat som finns i det sockersöta. Gillar vintagestilen…
När det kommer till hår är jag väldigt tråkig… Uppklippt, ska egentligen plattas nu efter 1½ års permanentning, men inte alltid jag orkar det och då blir det istället lite halvlockigt av de lockarna som finns kvar.. Tvättar håret ungefär varannan dag, och kör inpackning 2 gånger i veckan. Fructisprodukter som faktiskt funkar ovanligt bra!
Smink kör jag väldigt svagt på om jag inte ska bort någonstans.. Brukar mest bli mascara och täckstift (Clerasil's täckstift). Kanske något läppglans/läppstift då och då…. Använder bodylotion och parfym "Sex in the city" (rosa paket) … Och när jag tvättar av mig mitt smink kör jag på sminkborttagningsservetter och sedan Clerasil för att motverka acne..
Trivs bra med det, men klär mig ytterst sällan i enbart vintage… Rätt dyrt, men går ju att finna fynd i billiga klädesbutiker ibland..
Såhär er jag ut! Jag är nagellacksberoende, skulle aldrig lämna huset utan lagellack på, haha. Använder endast balsam som är "godkända" av balsammetoden (fast mitt hår klarar sig inte utan schampo, så jag använder milt sådant i hårbotten). Jag har naturligt lockigt hår och brukar därför inte styla det, förutom att jag plattar luggen. Hårlängden är väldigt viktig för mig!
Sminkningen inspireras mycket av den japanska stilen gyaru, likaså min klädstil. Använde mycket lösögonfransar förut, men jag har tonat ner på stilen lite nu. Jag älskar rosa och allt som är sött och glammigt (dvs glittrar eller liknande)
Älskar verkligen blommigt!! Har också en fin samling klackisar här hemma, hihi. Man kan väl sammanfatta det hela med att jag är väldigt feminin och ogillar att se ofixad ut (såvida jag inte bara är hemma).
Vilken kul tråd! Min stil är väldigt snygg men vanlig, präglas av jeans, converse, skräddade tröjor, koftor klänningar sjalar och ballerinaskor. Handlar både dyrt och billigt, och fyndar på Tradera lite då och då. Mest shoppar jag Malene Birger, H&M, Gina Tricot och Vero moda.
När det kommer till hårvård har jag lätt för att få mjäll och torr hårbotten så jag använder alltid Head & shoulders schampo och har för tillfället XL inpackning efter hårtvätten. Har alltid i Moroccan oil i håret innan jag reder ut det. Tvättar håret var 3-4:e dag och mellan tvättarna pytsar jag i lite Kisby torrschampo, funkar bra. Har långt blond hår med lite mörkare inslag i, håret upplevs som tjockt då jag har tunna men ack så många hårstrån :) Brukar låta håret självtorka, använder locktång och plattång mycket sällan.
Hudvården består av Decleor-grejer, de är de bästa för min hy. Har även parfym från det märket, den gröna, doftar gott och innehåller ingen alkohol vilket gör att man kan spruta på sig när man ska vara i solen!
Nagellack använder jag alltid, både på händer och fötter, ibland ljuvt rosa och ibland svart, gillar vinrött och mörkgrått också för att bara nämna några färger!
Smink används dagligen, till vardags kör jag med concealer under ögonen, primer på ögonlocken, ögonskugga, kajal och mascara och ibland lite rouge. Brukar använda Decleors brunt utan sol i ansiktet för att få en lite frisk touch, dock inga mängder vill jag poängtera :) Läppglans brukar jag använda Loreal eller Clinique.
Ja vad har vi mer då, jo smycken, där är jag lite säsongsbetonad, nu på sommaren blir det mer armband. Brukar alltid ha klocka (herrklocka) och örhängen. Ring ibland. Ska gifta mig snart så då blir det ring dygnet runt! När det kommer till örhängen använder jag helst små sådana som inte hänger.
Och så handväskor, har många, favoriten är en Miu Miu som är i rosa/sandfärgat skinn, men har diverse i min samling, både billiga och dyra, stora och små.
/Christina
Jag klär mig nog ganska klassiskt.
antingen enkelt och stilrent med t-shirt och jeans, eller klassiskt skurna klänningar och kjolar. 50 och 60-tal dominerar. Ballerina eller söta klackar på fötterna.
Till vardags så blir det bara lite rouge och maskara, till fest eye liner och läppstift också. Trivs i uppsatt hår, och då flätor eller håret i ett litet "fågelbo" i nacken. Är inte speciellt utseendefixerad alls, så förutom det jag nämnt så använder jag nog bara deodorant.. Parfym till fest.
Super fint!
#4: Älskar det som du tar dina idéer ifrån. 50-60 talet.. Älskar själv 20 tal.. Det här bondromantiska. Både i kläder och i inredning. c:
#5 20-30tal är drömmen egentligen. Såååå fina klänningar, men det är sällan de är "praktiska" om du vet vad jag menar. Tänker typ Downton Abbey :)
#6: Lindex säljer ju "underklänningar".. Ser ut som nattlinne med en tjock spets under.. Det är ju lite 20-30talsstuk! Kostar visserligen 199 kr för en sån enkel, men det är det nästan värt. Har själv inga sådana nu, har inte råd, men lånade av min syster en gång c: Hon älskar det!
Superrolig tråd! Jag vet inte hur jag ska definiera min stil riktigt. Inspireras av vintage, men blir inte att jag klär mig så. Går i vart fall ständigt i olikfärgade converse beroende på humör. Älskar jordnära färger, men även ljusa pasteller. Varierar dessa ganska bra. Rätt igenom får jag väl benämna mig själv som ganska kvinnlig och propert klädd. Gillar att känna mig uppklädd, om än enkelt. Annars är jag väldigt noga med hygien. Använder mestadels produkter från Savon de Marseille, The Body Shop och olika produkter från ACO och Apoliva. Vid dusch använder jag mestadels LdB och Syoss, men ibland även Lactacyd. Som parfym har jag olika essenser från Egypten, men även två parfymer från London respektive Paris. Varvat berlende på humör. Sminkar mig enkelt med mineralpuder och täckstift, ögonbrynspenna och ibland mascara. Till festligare tillställningar använder jag en blöt eyeliner eller ögonskugga.