Hjälp ifrån nån som kan!!
Hej på er! Jag har alltid haft jättebra och starka naglar men något har hänt! (Äter bra plus extra b-vit etc så jag tror inte att det är därför) Jo, jag spelar iaf gitarr och det är förödande att naglarna bara slits ut och frasar sig… Nu till frågan! Vad bör jag inhandla för att kunna bygga naglar själv? Vill gärna att det ska vara så enkelt som möjligt och dessutom hyfsat slitstarkt och helst inte så dyrt… så att det går att spela! Är väldigt tacksam för svar!! Förresten, vad kan det kosta att göra bara ena handen på salong och vilken metod är bäst? Vill inte förlänga naglarna utan snarare bygga på dem så att de blir tjocka och starka…
Skulle föreslå ''kiss lightning speed'' vilket är dip in akrylset, skitenkelt och nite farligt. Håller länge också, och det är perfekt som bara förstärkning, men även förlängning :) finns på kicks och åhlens för 250-300 kr ungefär.
Köp INTE depends kit! det är en sjukt kvalitetsskillnad mellan kiss och depend på den biten, baserat på min egna occh andras erfarenhet.
Åh! Tack så jättemycket för hjälpen!! Skall inhandlas! : ) : ) : )
Finns det inte plektrum som man sätter på fingrarna så man slipper använda naglarna? Jag tror att jag har sett folk använda det ett par gånger :o.. Det kanske skulle vara något att kolla upp så du slipper slita på naglarna när du spelar iallafall :) Edit: fingerplektrum hette det viss. Du kanske vet det men ändå..;)
Jag testade själv att ta hand om naglarna medan jag spelade som mest bas. Resultatet var.. nej. Det gick absolut inte att göra något åt naglarna i mitt fall, och nu i efterhand är de hur tjocka och fina som helst igen. I mitt fall slet det mest på den hand man tar ackord med, så då hjälper ju inte plektrum heller. Jag skulle satsa på att fila ner naglarna relativt korta, så att de slipper slitas mot strängarna och använda nageloljor och liknande för att återfukta dem! :)
Finns Zink och Silica att ta som vitaminer för att få starkare naglar bla. Hjälper även hår och immunförsvar med zinket i alla fall.
Finns ju stärkande nagelsalvor och oljor med. Jag använder genomskinligt nagellack som stäker naglarna.
http://eleven.se/sally-hansen-diamond-strength-diamond-shine-base-top-coat-9940.html
Finns billigare alternativ nu med tror jag. Finns att köpa på Kicks.