Formad som ett timglas, hjälphjälp!
Jag håller på att bli tokig snart! Min kropp är väldigt timglasformad, och jag har så problem att hitta kläder som "hjälper" min form, jag fattar inget.. Jag kan fortsätta berätta lite.
Jag har liten midja, breda höfter, stor rumpa, rätt kraftiga lår och sen en rätt stor hylla. Haha.
H&m och Gina tricotjeansen finns inte ens i mitt liv, det går inte. Just pågrund av min form, inte min vikt. Jag är absolut inte ens lite överviktig, utan bara att typ alla kläder som görs nu är ju gjorda för dom som knappt har nå kurvor, vad jag ser. Byxorna ser fyrkantiga ut och allt är bylsigt och så.
Jag har provat många olika grejer men jag ser ju direkt att det PASSAR inte min kroppsform.
Så jag skulle hemskt gärna vilja ha lite tips på vad man ska tänka för modeller på toppar och dyl. till en med min kroppsform? Som tar fram the good parts, såt säga. Jag vill inte dölja det jag är stolt över. Hjäälp? :(
För det första, grattis till din fantastiska form! Om jag var du skulle jag bo i klänningar som "smiter åt" på de bästa ställena ;) Ett skärp i midjan framhäver dina vackra former, och höga kjolar visar höfterna. Omlottklänningar/kjolar kan nog också göra sig snyggt, beror på vad du trivs i också!
En stor byst, hm. Även här kan nog omlottöverdelar funka, eller mer empireskurna toppar?
Jeans är svårt, har du provat Levis? (De där som de gör reklam för som ska passa olika kroppstyper). Jag använder Cheap Monday och gillar de! Har liten midja och ganska mycket junk in the trunk och de sitter bra! Ett par raka är nog att föredra om man är lite kurvigare (raka som i inte utsvängda a la 70-tal).
Hoppas du hitter kläder som framhäver "the good parts" och som du trivs i :)
Om du inte hittar jeans som passar kan du ju alltid använda jeggings? Jag har relativt breda höfter men smala ben och smal midja, använder alltid jeggings! Om inte, tvingar jag ofta på mig jeans från BikBok när det går ;) Tyvärr är min storlek ofta för smal över höfterna, men med jeggings är det aldrig några problem med det!
#1 - Tack för ett bra svar! :') och jag sprang just och köpte ett par Levisjeans, satt prima! Det enda som är att jag är inte mycket för kjolar och sånt där, snygga tajta klännigar visst! Hahah. :)
#2 - Jag har bott i leggings i snart 3 år och det börjar kännas.. Tråkigt ;) Känns som att det är dags att shapea upp sig lite haha!
Har du inte allt för långt till hålan Vingåker så åk dit när du har vägarna förbi dem har hur mycket jeans som helst och bra hjälp också.