Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikettskönhet
Läst 7693 ggr
[Gabriella01]
0

Utan att operera

Hej folket!

Jag undrar om man kan få bort en leverfläck utan att operera. Finns det någon kräm eller någon slags ansiktsmask för det? Finns det någon åldersgräns på att ta bort leverfläckar med laser?

Är väldigt tacksam för svar!

Tack på förhand. Gabriella

[FruStein]
0

Man tar inte bort leverfläckar med skönhetslaser i alla fall. Min svärmor äger en salong och hon målar över leverfläckar och andra pigmentförändringar med en vit penna för att undvika skador.

[Gabriella01]
0

Men min mamma har tagit bort en liten leverfläck med laser….Obestämd

[FruStein]
0

#2 Nu gjorde du mig osäker. Vill du inte prata om detta med din mamma? Annars verkar ju hon veta vad det handlar om. Jag skulle gissa att det finns en åldersgräns på 18 år, 15-16 med målsmans godkännande.

Karmatarerskanise
0

Visst bränner man bort leverfläckar. Men då ska det finnas anledning till det också. Tex att de sticker ut mycket eller liknande.

Stallmima
0

Gå till vårdcentralen så hjälper de dig där med leverfläckar.

[Gabriella01]
0

Ja, men jag undrar Om det finns åldersgräns om man ska ta med laser?

Stallmima
3

#6 Ring vårdcentralen, de kan nog svara på din fråga.

Karmatarerskanise
0

#6 Det beror ju på VARFÖR den ska bort. Så jag håller med Stallmima. Ring din vårdcentral.

[Gabriella01]
1

Ja, jag ska gära det. :)

Hanna
0

Jag har opererat bort en leverfläck. Dock har jag fått en ny på nästan exakt samma ställe. Obestämd Dock inte lika utstickande dock.

Hoppas det blir bra :)

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

yoanna
0

#10 Jag vill också opperera bort en leverfläck. Den är rätt stor kanske 2cm å utstickande, jag lider inte av det men jag tycker det är fult och den sitter på ryggen så att det verkligen syns… Vet att de här kanske låter som nått otroligt ytligt :P.

Men hur gjorde du för att få ta bort den?, har läst på sidor om att man måste ha en bra anledning att få ta bort den, men stämmer det? tänkte göra de på vårdcentralen. :)

Stallmima
0

#11  Säg att den kliar och sitter den på ett sådant ställe ex. kläder lr liknande kan fastna,skrapa i kan det vara en anledning att ta bort den.

Hanna
0

#11 De trodde att det kunde vara något dåligt då den var ojämt, kliade och att jag rivit sönder den så många ggr.

De tog en bedövningsspruta och skar bort den.

ullaholger
0

Sticker den ut ganska mycket och inte är alltför stor kan man ta björntråd och knyta runt riktigt hårt. Då stryper man blodtillförseln och den blir hård och ramlar bort efter ett par dagar. Och det ser bara ut som ett vanligt (platt) födelsemärke efterråt. Det var dock min pappa som är läkare som gjort detta på mig, jag tror inte man ska göra det själv. Men känner du någon sjuksyrra eller läkare och om födelsemärket sticker ut mycket och inte är alltför stort, kör på det!:-)

Hanna
1

#14 Fast utstickande och ojämna leverfläckar kan vara cancer också. Vet inte hur stor chansen är. Men det känns inte särskilt bra att "tråda" bort cancer.

Karmatarerskanise
0

#15 Det är just därför som en läkare ska kolla på den först.
Jag fick själv trådat bort en utstickande liten leverfläck.

yoanna
0

Nu har jag suttit och försökt få tag på vårdcentralen här men dom har ingen telefonkö så man måste bara ha tur för att kunna få tag i dom (skamligt dåligt). Men efter era inlägg så känner jag att jag på nått sätt måste få dom att kolla upp det, även om det inte är någon fara så käns det ju bättre att få det konstaterat. Så de e bara att fortsätta imorgon att ringa. :)

Hanna
0

Bättre en gång för mycket :)

yoanna
0

Precis :D … Har försökt få tag på dom idag, men kom inte fram idag heller :(

Stallmima
0

#19 Konstig vårdcentral Obestämd på min så ringer dom upp en när det är kö, men lycka till att komma fram sen  Glad