Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikettskönhet
Läst 12712 ggr
nancykkung
5

navelpiercing?

har tänkt att skaffa en navelpiersing..
är det någon som har det eller som också ska göra det?
behöver lixom lite info.

ha det gött, pusshey*

PS. en sån på bilden blir det nog.

nancykkung
0

en sån här------>

nancykkung
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

ojsan, glömde bilden..
jaja här kommer den---->

elyse
0

En navelpiercing tar lång tid att läka, ca ett halvår, så om du ska göra den snart kan du inte bada på hela sommaren utan att riskera en infektion.

Fiona
0

#3 Hmm vad jag har hört av mina kompisar som har piercat naveln fick man inte bada i klorvatten på tre månader men saltvatten var bara bra!Obestämd

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

elyse
0

#4 Jaså? Då är det väl bara att köra då! ;) Hur gammal är du? Alkohol ska man undvika under läkningsprocessen.

ChristineL
1

1) En seriös piercare piercar inte någon under 18 år.
2) Det kan ta ännu längre tid än ett halvår för den att läka.
3) Ta inte med sk pistol, gå till en ordentlig som piercar med kanyl, det är det värt i längden.
4) En navelpiercing kan stötas ur och lämna fula ärr.
5) Den bör inte utsöttas för någon typ av bad på ca tre månader.
6) Koksaltlösning är bästatvätte, absolut inte någon starkt parfyrmerad tvål eller lösning med alkohol i.
7) Bodyart ifokus

Zandra---83
0

Jag har fått är efter att min krånglat (någon typ av pigmentförändring på huden som är mellan kulorna) sen tog min flera år att läka (om den ens har gjort det ännu, det varade länge men nu kommer det vätska och vissa fall blodslem, men allt är mycket bättre än vad det har varit). Men denna har varit den piercing som krånglat mest av alla för min del.

Frida
0

Angående läkningstiden så tog det nästan precis ett år för min navelpiercing att läka helt.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Denna kommentar har tagits bort.
olympiathurfjell
0

Jag tog med "Blomdahl medicinal navelpercing" Jag tycker det funkade bra och jag blev nöjd med resultatet. Men jag har varigt lite slarvig och badat i klor, nt tvättat osv så jag haft inflanmation 4 gånger, men jag får vell skylla mig stjälv. Dom tog med en "pistol" och jag tycker det var bra.

//Olympia, Sajtvärd på Bloggande iFokus

Olympia Thurfjell

-olympiathurfjell.blogg.se

[Katteeen]
0

#10: Det rekommenderas inte att ta med så kallade "pistoler", det är mycket, mycket svårare att få det lyckat. Piercingen blir ofta för ytlig och kan stötas ut och det kan aldrig bli sterilt med en pistol.
Nålen som sitter i pistolen är trubbig och trycks igenom huden och kan ge skador och läkningen tar längre tid, medan en kanyl är vass och lätt "slinker" igenom huden.
I många länder är det t.o.m förbjudet att pierca med pistol.
Kanyl är det allra bästa, och egentligen det enda alternativet om man vill få en bra piercing. :) Om det funkar för dig så är det jättebra, men det brukar som sagt inte rekommenderas.

#0: Tänk efter noga innan du skaffar dig en navelpiercing! Det är inte bara frid och fröjd, det kan göra ont, läkningen tar tid och ofta varar det och kanske kommer det också blod. Man får avstå från bad och sol tills det är läkt, pga den höga infektionsrisken i vatten och i värme, man måste tvätta den varje dag med koksaltlösning och det är lite som att ha en bebis.
Man måste vara försiktig med den, själv råkade jag spräcka min navel en aning för ett par dagar sedan, jag hade ett smycke i som var vass längst ut. Självklart fastnade jag i en klänning i provhytten och råkade slita upp en bit ut ifrån hålet. Det var inte skönt!

Men om man har tänkt noga innan man beslutar sig och är beredd att ta hand om den väl så är det bara att köra på! :)
Det är jättefint tycker jag :)

Och du, www.bodyart.ifokus.se! Där finns de mycket kunniga människor på detta område :)

olympiathurfjell
0

#11 VAd jag förstått så är det ingen pistol, det är typ en kanyl som sitter i en sak som ser ut som en pistol men man trycker igenom kanylen.

Olympia Thurfjell

-olympiathurfjell.blogg.se

[Katteeen]
0

#12: Jag vet vad det är, och det är efter den jag har skrivit i #11 också :)

wicca-nnniinnaa
0

Jag tog en percing i naveln när jag var 20 år. Det är enormt viktigt att han eller hon som utför percingen är noga med hygienen. Vad jag minns fick jag ligga på en sjukhusbrits. Han använde först en nål sedan satte han i smycket. Det gjorde enormt ont. Sedan tog det kanske 6 mån innan allt läkte helt. Undertiden var det viktigt att tvätta såret med ett speciell  bakteriedödande tvål som de sålda i studion.
Nu har jag inte kvar min percing längre, den togs bort i början av min graviditet (för någon månad sedan under 1 ultraljudet) men visst saknar jag den efter över 9 år .

ElinSvensson
0

Jag har haft hål i navlen, men den läkte inte på 1,5 år. Och kroppen började stöta i från sig piercingen. Så jag fick ta ut dom, så har nu ett väääldigt fult ärr som är lila lustigt nog Tungan ute

Liiiisa89
0

Min piercing fungerar bra, men i början hade jag kött som hängde ut från hålet men jag vägra ta bort den så jag använde alsolsprit och det gick över tillslut. men min kompis hade piercing och sen så började den växa utåt och hoppade ut så nu har hon ett ärr för navelfliken gick sönder

Agnes125
0

gör de ont att ta navelpiercing och blir de alltid fula ärr? eller kn man undvika på nått sett att man får jätte fula ärr? :)

Hanna
0

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus