Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikettskönhet
Läst 5019 ggr
bubbelbubbel
0

blondering

*skrattar hysteriskt*

jag färgade min lillasysters hår idag, hon vägrade lyssna på mig och mamma och har utan resultat hållt på bleka håret.

idag blekte vi det igen, och nu är hon…orange/gul-aktig.
och inte nog med det, asförbannad på mig, eftersom det var mitt(??) fel. haha

vad borde vara bäst, silveschampoo, och nån blondering, ask-aktigt ?

bubbelbubbel
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

såhär ser hon ut, i mina ögon inte alls så farligt, ljusare än det var innan iaf.

juliapettersson
0

Silverschampoo hjälper inte på ett sådant orange hår, tyvärr… Antingen får ni fortsätta bleka, kanske gå till en frisör? Eller färga det i en mörk färg.

Förresten, är lite nyfiken, hur såg hon ut innan blekningen? Jag är osäker på om jag ska bleka håret själv, men vet ej om jag vågar p.g.a "orange-risken" :P

[slo]
0

Hmm, jag tycker faktiskt det var ganska fräckt :) Men det är nog rätt svårt att matcha med annat, man får nog ha ganska speciell stil om det ska funka med orange hår :)

#2 Jag har typ brunt hår, har blekt det några gånger utan problem… ;)

Due-Boje
0

Ska ni färga håret från brunt till blont.. gå till frisör! jag var först blond, sen fick ja förmig att bli brunett.. nu e ja blond igen. Allt hände inom loppet av.. hm, fem månader. Visar bilder, så ser ni att det går utan orange-effekten =)

Så här såg jag ut innan jag blev brunett (till höger såklart)

Due-Boje
0

sen blev ja brunett… gjorde två toninrgar.. hos frissan (jag till vänster)

Due-Boje
0

å så här är mitt hår efter två slingningar hos frissan! Såå glad över att ja kunde bli blond igen! Jag längst till vänster. Inte som innan.. men på god väg..!

juliapettersson
0

Såhär ser mitt hår ut idag.
Vad tror ni, kan jag bli riktigt blond, eller är det omöjligt?

bubbelbubbel
0

julia, du borde nog kunna bli riktigt blond utan problem, eftersom du är blond och inte svarthårig typ.

hon var svart innan hon sket i vad vi sa och började bleka, hon bokade en tid hos frissan för ett tag sen, i hopp om att mamma skulle betala, sen tror jag att hon gjorde nånting, för mamma sa idag att "man kan inte tro att man ska få saker betalda, om man beter sig hur man vill"….eh, ja ni fattar…

men innan färgningen idag, så var hon mer brun-orange…
nu är hon ju gul-orange.

så det finns inget hopp om hennes hår då ?

Alex
0

Finns blekning med silver i, som slår ut det gula mer, men bleker inte lika många nyanser som vanligt. Leta upp ett sånt, så ska det nog se okej ut sen. Var i alla fall sånt jag använde andra gången, efter att jag såg ut ungefär som din syster i håret efter första försöket..Oskyldig

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

fulfisk
0

Om man har den här naturliga hårfärgen, är det då svårt att få till en snygg blekning? Hur jobbigt är det egentligen att färga utväxten? Riktigt ljust hår skulle passa min stil perfekt!

bubbelbubbel
0

vart hittade du det alex ?

Alex
0

#11 En helt vanlig mataffär. ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

bubbelbubbel
0

yes, bra tack, då ska jag kolla det :)

KickanLilja
0

Jag känner så väl igen mig:) Har väl blonderat mig för mörkbrun ca 5 ggr…:) Hemma och inte hos frisören. Jag har först blonderat det (4-6 nyanser, tror det är Vivas) och sen brukar jag färga det med en vanlig blond färg, det mesta av det gula/oranga försvinner då. Skickar med 2 bilder.

Innan:

KickanLilja
0

Efter:

Här gick det åt att blondera 2 ggr och sen färga med en vanlig blondfärg.

juliapettersson
0

#15, OJ, snacka om bra resultat!!

Nu blir jag sugen på att testa…

pjuck1
0

Jag har haft i princip alla sorters mörka färger. Är naturligt ljusblond och har även slingat mitt hår i många år.

Gjorde precis som din lillasyster för några år sedan och jag kan bara säga att efter att ha tittat på bilderna finns det inte mycket hopp om att hennes hår ska bli blont, fortsätter ni bleka kommer det antagligen bara att förstöras.

Jag skulle råda att göra en avfärgning till, sedan lägga en blond toning, (mörkare, kanske askblond eller något) och sedan lägga slingor om man verkligen måste/vill ha det ljust.

Bleker hon mer nu kommer hårbotten att bli vit, hennes toppar kommer att bli totalförstörda och hon kommer antagligen så småningom att vilja klippa av sig det.

Om inte dessa råd hjälper skulle jag råda att skicka henne till frisören, det kan "bota" henne.   lycka till!!

KickanLilja
0

Jag tror du lätt kan bli fint blond, Julia!

Alex
0

Jag hade sån här hårfärg förut

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Alex
0

Efter två hemma-blonderingar och två på salong ser det nu ut såhär. ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Benjy
0

tyckte det var tufft!

bubbelbubbel
0

pjuck1, jag har funderat på det med, mer blekning är det inte tal om, iaf inte från min sida, men att lägga en blondfärg…det kan alltså funka ?

Eve
0

KickanLilja - Visst, det blev ett mcyket bra färgresultat.. Men hur mådde håret?

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus

KickanLilja
0

Inte så farligt faktiskt. Jag har ganska tunna stårn, men det är av bra kvalité.

Anna77
0

Mycket viktigt att tänka på är att man använder TVÅ förpackningar!

Finns en ask som heter Skandinavisk blond den tar bort det röda ganska bra!

Jag har haft rött, brunt och platinablont just nu rött..Har alltid fixat håret hemma själv.

pjuck1
0

#22 precis, färg är nog det absolut bästa. Det blir liksom fortfarande blont även fast det är en färg. Sen kan man alltid slinga, längre fram eller vid samma tillfälle. Men jag skulle nog ta det försiktigt med slingor, så det inte faller av!

bubbelbubbel
0

ska försöka framföra detta till henne, vet inte om hon fortfarande hatar mig :P

juliapettersson
0

Ville bara berätta att igår tog jag mod till mig att bleka frillan… Använde Viva 4-6 nyanser, det skulle sitta max 35-40 min men jag lät det vara i 50 min. Resultatet blev helt okej (tycker jag), det blev i alla fall inte gult, och jag hoppas att det kommer blekas ytterligare lite i solen!

Alex
0

#28 Ha citron i håret så kommer det blekas i solen. ;)

Sen kan jag ju även tillägga att de gånger jag färgade hemma hade jag i färgen drygt 1,5 timme.. 30-40 minuter som det står på paketen räcker väääldigt sällan. ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

juliapettersson
0

#29, jag har hört att man absolut inte ska använda citron, att de sliter fruktansvärt :S

KickanLilja
0

#30 samma här

juliapettersson
0

Hihi nu har jag blekt överhåret en gång till :) Ser lite gult ut på bilden, nyfärgat, men tvättar jag med silveschampoo blir det bra!

Alex
0

#30 & #31 Skulle citron slita mer än blekmedel? :P

Mvh Alex
Värd för Ridsport