Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikett: skor
Läst 3245 ggr
Ribessa
0

Gå i högklackat?

Hej på er! Jag måste bara höra om ni vet, och om det ens går att göra något åt.. Jag älskar ju att gå i högklackat. Men jag får alltid så HIMLA ont av att gå i dem. Det spelar ingenroll ifall dom är 14 cm eller om de är 5 cm.

Finns det något man kan göra så att fötterna "tål mer", såt säga? För jag kan ha dom ett litet tag, men sen så får jag så fruktansvärt ont i trampdynorna, och sen efter ett tag även i "mitten" av foten.

Känns så trist att inte kunna ha lite klackar på sig som upppiffning av outfiten, eller kunna gå på stan i dem, eller så.

Nå? Tror ni det finns lite hopp för mig ändå? Hahah :)

Lorita
0

Jag har opererat mina fötter mot "käringknölar" halgusvalgus (tro jag det heter, så var rädd om dina fötter, för jag kan lova det är ingen trevlig operation

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Fridaaaa
0

Man ska inte gå i högklackat ofta, inte bra för hälsenorna och fötterna över lag.
Bättre att ha högklackat så lite som möjligt, besparar fötterna mycket.
Bara ett tips.

Annars finns det inget man direkt kan göra för att få fötterna "tåligare" :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Ribessa
0

Nja, ofta hade jag inte förväntat mig att kunna gå i dem, men åtminstone en dag i skolan utan att grina efter varje steg jag tar. :(

Annars älskar jag ju mina converse, men det känns som kul att piffa upp det någon gång då och då. :)

Ribessa
0

Hmm.. Puff? :(

JMax
0

Såg nån slags geleinlägg på Deichamn som var till för klackskor, kanske det kan vara något?

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Ribessa
0

#5 - Jag har provat sånna.. Det hjälper inte så värst det heller, tycker jag… :(

wingren
0

Har du pratat med de i skoaffärerna? De kanske kan tipsa dig om något :) Finns ju special inlägg att beställa osv. De flesta inlägg kan man ju ha i alla typer av skor så man isf bara behöver ett par. Lycka till!

ettlitetalias
0

Mitt tips är att köpa "rejälare" klackar. Behöver ju inte vara smala höga klackar för att se bra ut, utan ett par kilar med ordentlig bas fungerar ju på samma sätt. Se också till att de passar perfekt och sitter ordentligt. Typ T-bars-remmar och liknande hjälper att hålla skon på plats. Köp kvalitetsskor med ordenliga innersulor som dämpar istället för billiga som är som att gå på hårt golv hela dagarna. När fötterna kan slappna av mer så är det också lättare och bekvämare att gå i skorna.

evawennman
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gå en stund på stan etc. När du inte mer så köp ett par Damn Heels att byta till. Sen när du är redo igen så fortsätt lite till. Öva öva öva, det är nog det som gäller. På olika underlag :) Kullersten är riktigt jobbigt….