Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikett: allmänt
Läst 882 ggr
[hejhejnaffy]
0

13 år och 171 cm

Hej! Jag är 13 år och redan 171cm! Många i min klass säger att jag är spinkig osv,och det kan jag hålla med om. Skolsöterskan har sagt att jag nog kommer bli över 180 :/ Det är dessutom svårt att hitta passande kläder,ex byxor antligen passar den runt benet och är för korta eller så passar dem i längden men är aldeles för pösiga :( Jag hatar min kropp!

Salish
0

…71?

Zakarias
0

Hata inte din kropp, jag skulle vara glad om jag var som du!

[hejhejnaffy]
1

171 cm* skrev fel sorry ^^

Lojs
1

Jag är 185, jag lovar, livet blir bra ändå. ;) Visst, byxor är svårt att hitta, men jeans går bra, och på sommaren finns ju alltid kortbyxor. Långarmade tröjor är svårare, men inte omöljigt. Det är helt enkelt klurigare än för en som är normallång, men det är inget som man tänker på varje dag eller så. =)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

[hejhejnaffy]
0

#2 tack,men jag tror nog du ändrar dig om du skulle sätt mig… Smal,lång och klumpig som spagetti

[hejhejnaffy]
0

#4 ja men jag får ofta höra att jag är en jätte,en giraff osv När man hör det jämt och ständigt så sjunker ens självförtroende. tack för det uppmuntrande orden,behövde verkligen dem!

Zakarias
0

#5 haha tror jag inte

Lojs
1

#6 Jo, herregud, högstadiet sög, blev kallad lyktstolpe och jag vet inte allt. Men det passerade ju som tur var och i vuxen ålder är det ingen stor grej. Bara extra lätt att bli uppraggad av killar, tydligen är det väldigt snyggt med långa tjejer, enligt typ 90% av den manliga befolkningen. ;) (Efter min erfarenhet i alla fall. ;))

Det finns andra fördelar med, man når överallt, ser bra när man är på konsert mm. =)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

[hejhejnaffy]
0

#7 tack,det var nog det snällaste någon sagt till mig om min kropp :,)

[hejhejnaffy]
0

#8 ja det suger :/ Haha äre sant :O Det känns som att killarna i min ålder tycker mer om dem kortare tjejerna.

Zakarias
0

Alla mina kompisar är smala, så jag känner mig som värsta sumobrottarejag tycker att det är fint att vara smal och lång. Då kan du ju kanske bli modell ;-)

[hejhejnaffy]
0

#11 nej men tänk inte så,det är naturligt att vara lite kurvig;) Jao min dröm är ju det,men tror att jag har för litet självförtroende för det.

Lojs
0

#10 Jo, så kändes det för mig då med, men jag tror det har att göra med att man i tonåren gör mycket för att passa in, även att inte visa att man gillar någon som kanske inte passar in i det allra normalaste.

Jag sitter mycket på en chattsida nu, där man kan skriva en kort presentation, där har jag bland annat skrivit min längd. Är jag inne där så är det alltid nya killar varje gång som börjar med att skriva hur läckert de tycker det är med långa tjejer. Så du har nåt fint att se fram emot i alla fall. ;)
Jag var med extremt mager och klumpig i tonåren, revbenen syntes och höftknölarna var helt kantiga. Det var först runt 20-årsåldern som jag fyllde ut mig lite och slutade vara så mager. Numera närmare 30 så är jag "normalsmal", alltså smal åt det normala hållet och brukar få komplimanger om kropp och vikt. =)

Medis på akvariefisk.

[hejhejnaffy]
0

Vill inte att någon ska missförstå det jag skrivit! Jag tycker att det är snyggt att vara lång,men min egen långa kropp gillar jag inte. Jag hoppas att ingen blivit sårad!

Zakarias
0

Självförtroendet kan man bygga upp, det kommer nog växa med åldern :-)

[hejhejnaffy]
0

Ja det har du rätt i :) It takes many years to make but just a second to lose

T0vve
0

Jag har också svårt att hitta byxor som passar, men det beror på att jag är så kort istället. Jag skulle gärna vara längre :P
Dessutom är det inte säkert att du fortsätter växa lika snabbt som du alltid gjort tills du blir 18, jag slutade växa när jag var 16 tror jag :)

Tove Pettersson - Zoorinas kaningård

- Med pågående inriktningsbyte till renrasiga hermeliner till utställning samt kaniner till kel & hopp med mycket lovande temperament. Kika gärna in på hemsidan för mer info & bilder.
www.Zoorinas.webb.se

Bamse 08
0

Jag är 2 år yngre och är 170 cm.

Jag tycker att det är fint att vara lång.

Lite roligt ser det ut på skolfotot för jag är längre än läraren Tungan ute

What doesn't kill you makes you stronger.

[hejhejnaffy]
0

#18 ja det är snyggt,men jag trivs inte själv med det. Kul att du trivs med det :)