Bal 2012
Är det fler som har sin bal i år? Och alltså även tar studenten? :)
Har ni hittat er klänning än? Tänkt på smink, hår, skor m.m.? Berätta!
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

Jag ska 
Har inte ens börjat leta efter klänning än så känner att det verkligen är på tiden, vet inte riktigt vad jag vill ha men kanske någon axelbandslös marinblå historia.
Har en kompis som är jätte duktig på att sminka, som dessutom går på en make-up utbildning nu, som ska göra mitt smink och hår. Vill ha någon lätt sminkning som framhäver mina ögon. Håret har jag inte funderat så mycket på än. Har inte så tjockt och långt hår så det blir nog att införskaffa löshår och göra någon fin uppsättning.
Skor har jag inte heller funderat på, några bekväma ska det vara i alla fall, skippar nog klacken!
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg
Beställde själv min klänning idag, blev att importera en måttbeställd då jag inte riktigt gillar de "klassiska" som är lättast att hitta här.
Blev iallafall en silvrig/grå historia med paljetter på överdelen och som sedan regnar ner och faller lite på kjolpartiet. Enkel men ändå något extra. :) Vill inte ha en skrikig färg då det inte blir snyggt ihop med mitt röda hår.
Sminket fixar jag själv, hår har jag inte riktigt bestämt ännu, beror på hur långt mitt hår är vid balen (det växer väldigt snabbt haha). Något enkelt iallafall.
Kommer köra på ett par platta ballerinaskor tror jag, och byter till klackar lagom till efterfesten istället (samtidigt som jag byter klänning).
Bifogar ett smakprov på hur klänningen ungefär kommer se ut!
Underbar klänning!
#2 Så Snygg Klänning!!!!! 

#2 Läcker!! Vad kostade den? Intressant att veta vad det kostar att importera, vilken sida köpte du ifrån? 
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Gud vilken fin! Jag hade min bal för många år sen, hmpf. Var inte så nöjd med klänningen, hade specialbeställt den men fick ändå problem med den då de helt hade missuppfattat mina önskemål :(
Brukar sitta och drömma om fina klänningar ibland och om jag kommer ihåg vad sidan heter så bifogar jag länken! :)
Never regret anything cause at one time it was exactly what you wanted.
Hittade några roliga länkar med massvis av fina klänningar!
Här hittar ni hyffsat billiga balklänningar från USA, men står att de skickar över hela världen så :)
Och den här och den här balklänningen tycker jag vara jätte fina ju!
Och en annan sida för klänningar; "Dresses for us"
Never regret anything cause at one time it was exactly what you wanted.
Tack alla, bara att hoppas att den sitter bra när den väl kommer fram :)
#5 Från en butik på Tradera som importerar klänningar och alltså är som en "mellanhand". Minns inte exakt namn men söker man på balklänning får man upp massor av butiker som ägnar sig åt detta och där man kan måttbeställa sin egen klänning. :) Butiken jag pratade med erbjöd t.ex inte denna modell i sin Traderabutik, men när jag mejlade och skickade en bild på klänningen kunde de sy upp den till mig ändå utan problem. Sofie Gustafsson hette hon jag varit i kontakt med, jättetrevlig. Fick betala 1350:- inkl frakt! Sjukt bra pris med andra ord. Då kommer klänningen levererad med bud till min dörr, är spårbar och försäkrad och om något är fel vid leverans får jag en ny med expressbud. Så rekommenderas varmt!
Idag fick jag hem min!
Ja, avgör själva… Jag är sjukt nöjd iallafall :)
Så vacker!! ;)
Går den ända ner till tårna eller? :)
#10 jajamen :)

#9 Åh vad fin!!!!!!
Jag haffade en för ett tag sen, en forrest green 
Jenny
Jag tar studenten först nästa år, men OJ vad jag känner mig stressad! Jag ska nämligen sy min egen klänning, och Gud vet hur lång tid det kommer ta….
Funderar på Viktoriansk stil kombinerat med hypermodernt. Ska sy egen korsett och allt som hör till.
Önska mig lycka till!
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?
Lycka till ;)
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

Stilren svart eller vit klänning, skyhöga rosa pumps och när det är dags att gå ihopvikbara ballerinor från Damn Heels
Och så ska jag ha rosa läppstift som matchar skorna, och sjukt vita tänder. Har en sån här rikigt bra tandbekningspenna Forever White
Skål!