Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikett: skönhet
Läst 5266 ggr
Taci
0

Tandblekning

Är det någon som provat att bleka tänderna hemma ?

Jag o sambon funderar på detta nämligen :)

http://www.tandblekning.com/products/dentaworks-whitenow-tandblekning.htm 

Liss
0

De verkar ju bra .. iaf de andra skrivit om det. Och jag har funderat länge på att bleka mina tänder. Så de här kanske man skulle prova:)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Cattiiis
0

Verkar ju nästan för bra för att vara sant, men fungerar det så är det ju helt perfekt!

LinneaG
0

Man ska tänka på att man förstör tänderna väldigt mycket när man bleker de.

Liss
0

De stod ju även att dem INTE använder sig av glycerin bland annat och andra ämnen som sliter på tänderna och tandköttet.

Taci
0

Jag tycker också det verkar bra :) Vill inte köpa nån dunderdyr heller ifall det inte fungerar liksom :)

#3, vad är det som förstör tänderna?

Sandra
0

Emaljen på tänderna påverkas när man bleker tänderna. Jag skulle aldrig våga mig på att köpa nåt i handeln. Min mamma är tandsköterka och hon har varnat mig för de man köper ute. Det skonsammaste är det som tandläkarna erbjuder. Det tar längre tid, men det tär inte lika mycket på tänderna. Ju snabbare en "kur" är, desto mer påverkas tänderna negativt. Men det är ju inte så att tänderna förstörs. Men man ska ha det i åtanke iaf.

Liss
0

#6 De står även att dem använder samma sorts gel som tandläkare.

Taci
0

#6, men vad är det som skadar tänderna i hemmaförpackningen om det är samma gel som hos tandläkaren?

Hur lång tid tar det hos tandläkaren då ? För jag tyckte ändå att upp till 30 timmar var en ganska lång behandlingstid :P

KurtB
0

Har du lagningar i olika material, någon plasttand eller jacketkrona så syns detta mer när tänderna bleks. Det lyser liksom igenom.

[mjuue]
0

hur vet du att det är samma gel som hos tandläkaren?
de tar nog inteee 30 timmar hos tandläkaren..

Liss
0

#10 Om man läser på sidan som är länkad kan man få all fakta man behöver. Där av också att de står att dem använder sig av samma typ av gel;)

Aviendha
0

Bara för att inflika. Jag har kikat lite på simlpesmile (tror jag det heter) en aning billigare än det kittet du hittat, vad den stora skillnaden ligger i har jag inte en aning om =)

Återkomm med resultat om ni genomför det är du go =)

volvo850
2

jag har blekt tänderna med dentaworks det funkar jättebra. Det ilar ingenting efteråt man märker inget negativt. det har inte hänt något negativt alls med mina tänder dom e inte slitna på nå vis å tandköttet är som innan. bara de att tänderna e vitare:) det bästa jag har provat.

volvo850
0

simplesmile är värdelöst

Liss
0

#13 De låter ju bra:)

Haha jag har pratat och tänkt alldeles för mycket om de här. Drömde igår natt att jag hade jätte äckligt gula tänder:P

[Mova]
0

jag har provat tandblekning.. de som ni funderar på att införskaffa, det var samma saker och innehåll, men det var en annan förpackning/märke jag köpte.. ibörjan så märktes inte nån stor skillnad men kanske efter 2 gg så syntes det, visst hade tänderna blitt vitare men det hade även blit vitare parttier på vissa ställen (fläckar) och så började tänderna få en tendens att se lite genomskinliga ut typ :S och en gång använde jag det två dagar i rad och då fick jag "sår" på tandköttet som sved och gjorde ont.. men tänderna vart lite vitare, men det försvann ganska fort igen.. så jag rekomenderar inte att lägga ut pegar på hemma blekning.. spara pengar et tag istället och gör ett besök hos tandläkarn så de får bleka tänderna på er istället.. :) blir bättre resultat där kan jag lova :)

[Mova]
0

och om ni u ska göra det så kan ni köpa samma grejer på tradera för hundralappen sök bara på tandblekning ;)

Taci
0

Såg att Beautifulsmile har precis samma kit, fast för 300 inkl frakt :) Tittade innehållsförteckningen o den är exakt samma. Ifall nån funderar på saken :) Jag gör det, men är så feg ^^

volvo850
0

en tandblekning hos tandläkaren sitter typ 1månad sen blir tänderna lika igen,vet många som blivit missnöjda. men de e ju inte säkert alla blir det, men jag personligen tror att de e väldigt bortkastade pengar att göra de hos tandläkare.

Taci
0

#19, jag håller faktiskt med dig. Jag förstår inte varför så många tänker - dyrt = bättre. Det är verkligen långt ifrån sant många gånger :)

Beafer
0

#16 om tänderna blir lite genomskinliga betyder det att emaljen har blivit skadad. ungefär samma som när man dricker mycket juice eller cola som fräter på tänderna :P

Liss
0

Tandblekning varken skadar eller påverkar plast- eller komposittänder (kronor) eller fyllningar - så du kan bleka tänderna.

Blekmedlet är precis av samma typ som tandläkarna använder.

Denna rena tandblekningsgel är 100% fri från ämnen som Glycerin och TEA (TriEtanolAmin) som är vanliga i geler från andra märken. Glycerin ger onödiga irritationer i tandköttet, har en hemsk bismak och kan framkalla allergiska reaktioner. Studier har visat att TEA (eller trietanolamin) är ett hormonstörande ämne som kan framkalla cancer och finns tyvärr med i ingredienslistan för många tandblekningsgeléer från andra tillverkare. DentaWorks tandblekningsgel innehåller inga av dessa ämnen.

^^

juliapettersson
0

Läs senaste VeckoRevyn, där har de gjort ett tandblekningstest!

Liss
0

#24 Kan inte du säge vad som är topp ett då, om de var så du mena?:)

juliapettersson
0

#25, jag skummade bara igenom artikeln, men såg att blekning hos tandläkare fick högsta betyg. Näst efter kom något jag tror hette Whitening Stripes eller ngt liknande, kostade 200 kr.

signemo
0

Hej

De första dagarna tyckte jag det blekte.  Mien min mun skapar så mycket sliv när jag bleker. Och kan inte riktigt se effekten längre

Tycker jag lägger i den lilla klick de rekomenderat hos tandläkaren.

Är fundersm på om jag suger ut blekmedlet när jag får antingen spotta ut eller låta salivet rinna ur munnen mot servett.

HAr Ni tips på hur man undviker salivavsöndringen

Var rädda om varandra

signemo
0

Jösses vilken stavningGlad

Var rädda om varandra

evawennman
0

Jar har testat en massor. Stripes, skenor, smile det ena och smile det andra….. Men den grejjen som fungerat bäst för mig är Forever White. En tandblekningspenna, man penslar på 2 ggr/dag och jag märkte skillnad redan efter en vecka… www.forevershite.se är hemsidan tror jag.