Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikett: kläder
Läst 6589 ggr
Birke
0

Hur många av er har en onepiece?

Hur många av er har en onepice? Är dom så sköna som dom ser ut? Just nu i vintermörkret, när jag fryser ihjäl i både sockor och tjocktröja, skulle jag döda för att få krypa ner i en!

Vet att det finns kopior på Gina och JC, men är dom verkligen lika mysiga och varma som de "riktiga"?

Hittade en sida med riktigt snygga onepieces, och det blir nog att skriva upp det på julklappslistan:P Den här skulle sitta finfint; http://www.pieceofnorway.se/one-piece/college-69-darkgrey-60

Borgbackens
0

Har en från Kappahl´s barnavdelning :) Är ganska så kort, så får kolla på barnavdelningen…
Den är iaf jättemysig!

Hälsningar Johanna ~
Medarbetare på Teddykaniner.ifokus

www.borgbackens.weebly.com - Uppfödning av teddyvädurar ♥

Birke
0

#1 Förstår det:) Min kompis har en onepiece och den ser sååå skön ut^^

hjartelyckanskaniner
0

Jag har två st. En riktig som ser ut som en äkta fast jag betalade bara 200kr för den. Sen en från Gina. Den från gina är supertunn! Bra på sommaren för då vill man ju inte ha något tjockt men det är ändå mysigt med myskläder på kvällen så då är den super!

Dock är den som ser äkta ut 5 stl för stor. Köpte den i Turkiet och han som sålde den visade att den var lika stor som den jag testade som var XS, men det var den inte. Var magsjuk och vi skulle vara på hotellet ca 15 min efter det att vi köpte den. Han sa att en skulle komma med en i st M efter 5 min det gick 5 min, 10 min och 15 min och för varje 5 min han sa så gick det 5 min och vi orkade inte stå där mer då min frukost och lunch kom upp igen precis bredvid butiken. Tråkigt för den är verkligen superskön.. Sen när jag är ännu mindre på bredden så kommer det se ut som om jag simmar i den :P Får se om mamma kan sy in den..

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

ladymiss
0

vill ha en äkta, skulle dock inte gå runt i den t.ex. på stan eller skolan, utan bara hemma vid mys  å hundpromenader

www.strangegirlyouknow.blogspot.com

Karmatarerskanise
4

Har ingen, men misstänker starkt att jag får en på julafton ;)
Skulle aldrig någonsin få för mig att gå ute med en sådan. Man ser ju ut som en förvuxen bebis!

Birke
0

Alltså jag skulle kunna ha en snygg på mig när jag typ ska handla lr bara göra sånna saker. Kanske om man köper en i en mindre storlek så sitter det ju snyggt, om man kolla på hemsidan så ser det rätt bra ut lixom;P

Det är många på min skola som går runt i sånna haha:)

JMax
9

Nej!!! Jag förbjuder er att ha på er dom ute!!! Jättebebisoveraller får endast bäras inomhus!!Tungan ute

Jag får tossiga anfall när jag ser såna där ute…Vuxna karlar i bebisoveraller ute med vovven, jag får spader…

Men hemma inne i soffan skulle jag med kunna tänka mig att ha en o sitta o mysa i.

Kollade på Stadium men de är ju helt sjukt stora, jag är ju 180 cm lång och den storleken var ju så stor att hela familjen inklusive ungarnas kompisar fick plats i den…

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Birke
1

#7 Ett förbud får en ju nästan att vilja ha en sån ännu mer;)..

Karmatarerskanise
0

Jag har som tur är varit lycklig nog att slippa se folk ute i dessa dräkter. Hoppas det fortsätter så.

Vet inte vad jag gör om jag ser en jättebebis ute på gatan Flört

JMax
2

#8 Ungar…ska alltid göra tvärtemot…Tungan ute

#9 Det är just det…man vet knappt vad man ska ta sig till. Skrika o springa åt andra hållet, spy eller försöka hjälpa den bortkommna stackaren hem till mamma igen…Å så det att förklara för barnen varför vuxna går i bebiskläder ute…

Karmatarerskanise
0

Hahahahahah Skrattande

[camillahj]
1

Jag håller helt med #7 där! Jättebebisoveraller är vad det är! Ser inte klokt ut när en vuxen människa kommer iklädd en såndär. Jag jobbar på flygplats och man vill väl oftast vara bekvämt klädd när man ska flyga ett par timmar men när jag ser vuxna människor i en onepiece skäms jag nästan för deras skull. Småbarn iklädda en onepiece är bara lite sött, men som sagt det beror kanske på att de ser ut som en pyjamas. Skrattande

Turfaren
0

OnePiece är beroendeframkallande. Första gången som jag såg en i verkligheten var det på en kvinna på Malmö C. Jag trodde att hon inte hade båda årorna i vattnet eller möjligen att hon skulle till Lund och medverka i ett spex.

Ett par månader senare blev jag övertalad att prova en, och nu har jag flera stycken…

Turfaren
1

#12 Jag kan tänka mig att en eller annan väljer att resa i sparkdräkt, särskilt under en längre flygning, men jag skulle då inte vilja göra entré så i fjärran land.

Turfaren
0

För övrigt finns det en facebookgrupp "Sparkdräktens Vänner", som är skapad för oss som erkänner att vi tycker om sparkdräkter. Skrattande

https://www.facebook.com/groups/onesie/

Birke
0

#15 Haha vad rolig grupp^^

[SweetRose]
0

Jag köpte en ganska nyligen och jag äääälskar den! Köpte den på stadium, den sitter väldigt snyggt och är supergosig!

#7 Jag är 186 och jag har 1 dm över på benen, haha… undrar hur långa de tror folk är.

Jag tycker absolut man kan ha dem ute, vem bryr sig vad andra tycker liksom? Man har den ju för sin egen skull. (har dock inte min ute pga renlighetsskäl då jag brukar sova i den med)

JMax
0

#17 Härligt med en lång tjej till!! Men tycker du inte att den är asstor? Den var ju så bred med och längden var ju helt brutal…Svårt att tro att man kan få den att sitta snyggt.

NEJ!!! Inte ute…Gråter

#15 Butros va roligt att du är tillbaka! Hade du inte en egen facebookgrupp att du skulle ha på dig overallen ute eller vad det var för ett tag sen?

Turfaren
0

#18 Det var så det började. Några vänner startade gruppen, och jag blev till slut med sparkdräkt.

Än så länge har det bara blivit en bild, när jag handlar i den.

[SweetRose]
0

#18 Yay för långa tejer! Jo, jag har en storlek mindre på den än på mina vanliga kläder och den är ändå liite stor men tycker den sitter rätt snyggt ändå! Den är klassiskt svart med en vit kedja.

Jooo! Fast jag är en sån där som har på mig precis vad jag känner för, struntar i mode och andras åsikter. Får trots det rätt många positiva kommentarer så något gör jag rätt iallafall ;D

Åh, måste gå med i facebookgruppen!

hjartelyckanskaniner
0

Bara jag som är kort i rocken känns det som =( 167cm över marken.. Har en för typ 2m människor för det blev fel i Turkite som man kan läsa längre upp. Håller med om att man kan få in en stor familj i samma onepiece! Jag är ändå inte smal och det säger ändå allt. Man kan nog ha 2st till på sidorna på 2 till bakom/framför en..
Min gren hänger vid knäna hahaha. Jag skulle bli 186cm lång. Vi ser det läkarna ;) Läkarna som sa hur lång jag skulle bli när jag var färdigvuxen och är 19cm kortare. Vill vara låååång!

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

Buffaomini
0

Japp har en mysig från Gina Tricot.

Önskar mig en till i julkapp.
Men nej jag tycker inte det ser klokt ut att gå ut i den. inte ens då jag går till sophuset

Turfaren
0

#22 I viss mån håller jag med, även om jag faktiskt hade en OnePiece på mig senast jag hade tvättstugan.

En fundering är att det som väcker de starka känslorna är att det inte finns någon överensstämmelse mellan plagget och kroppen, d.v.s. man ser inte människan under på samma sätt.

Det är inget konstigt i att visa sig offentligt (vid rätt tillfälle) i badbyxor eller bikini, i tajta kläder eller att på annat sätt framhäva kroppen. När man däremot döljer den, upprör det starka känslor, precis som när muslimska (oftast) kvinnor väljer att bära traditionell klädsel.

Rätten till min kropp måste också vara en rätt att dölja den, inte bara en rätt att visa den.

[SweetRose]
0

#23 Nja, den teorin har jag svårt att acceptera.

Jag tror snarare det handlar om likheten mellan den och en sparkdräkt. Jag har sett många här som dragit paralleller mellan dem och sparkdräkter för vuxna. Irritationen kanske uppkommer av att man undermedvetet ser det som att personen i fråga "är" en bebis igen?

Personligen ser jag ingen skillnad mellan en onepiece och att gå ut i mjukisbyxor och en hoodtröja vilket jag dagligen ser många som gör.

Hanna
0

Fick en av min pojkvän när jag fyllde år :) Dock en Ziperall vilket är den svenska motsvarigheten. Leopardfläckig och urskön ^^ Den är dessutom fodrad och värmer vilkn kropp som helst i vintermörkret ;) Dock skulle jag aaaldrig gå ut med den.

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

Karmatarerskanise
0

#23 Det där håller jag verkligen inte med om Skrattande
Att folk använder kläder som täcker och döljer formerna är inget nytt eller något som inte är accepterat. Kolla bara skatekläderna, balongkjolar, superstora tröjor som är inne eller joggingdressar.

I det här fallet handlar det ju om (för många) att man går runt i kläder som i vanliga fall syns på en bebis.

Turfaren
1

#24 "Personligen ser jag ingen skillnad mellan en onepiece och att gå ut i mjukisbyxor och en hoodtröja vilket jag dagligen ser många som gör."

Det håller jag med om, och då föredrar jag faktiskt att se en onepiece, som aldrig glipar i midjan.

#24 och 26 Visst ser det ut som en sparkdräkt, och det är också ett ord som jag gärna använder om dem, utan att lägga någon värdering i när och var man kan ha dem. För övrigt har jag också hört ordet jättebaby om vuxna i snickarbyxor. Är det någon skillnad?

Vad gäller det estetiska tror jag att det finns såväl ett slags "objektiv skönhet" som en "konventionell". Det finns färger och former som de flesta uppskattar, men det finns också moden, som man nog "lär sig" att tycka om. Sparkdräkter har jag faktiskt inte hört någon ha för att de skulle vara snygga, men man kan ändå tycka om att se dem, för man uppskattar dem.

Karmatarerskanise
0

Smaken är som baken.

Ser jag någon ute i en sådan måste jag vända mig om, för jag blir full av skratt Foten i munnenGlad Men vill folk klä sig så ska dom ju självklart göra det.

Själv föredrar jag att använda kläder som jag tycker är snygga ute bland civilisationen. Hemma kan jag se ut som en bebis, om jag nu får en sådan i jul. Kyss

Turfaren
0

#28 Jag föredrar också oftast att använda kläder, som jag tycker att jag är snygg i, när jag går ut, men ska jag ta en skogspromenad, är det inte det viktiga. Förr kunde jag faktist byta om, om jag skulle gå ned i källaren. Det gör jag inte längre.

Karmatarerskanise
0

#29 haha efter att jag träffade på en riktig heting vid tvättstugan en dag då jag hade på mig rosa, prickiga och alldeles för stora byxor, så bytar jag om om jag ska utanför dörren Tungan ute

Turfaren
0

#30 Även om det första intrycket ofta etsar sig fast, betyder det inte allt. Själv finns jag i sparkdräkt på facebook. Det är inte lika lätt att göra ogjort.

Karmatarerskanise
0

#31 Tyvärr gör ju första intryket mycket.

Men facebook är lungt tycker jag, där har man ju sina vänner Glad

Fridaybrew
0

Köpte en billig i usa enfärgad blå, Jag ser ut som en förrymd smurf =) Dock är den oerhört varm och relaxed i den =)

Jag har naturligtvis sett reklamen för piece of norway som flashat här på iFokus ett par veckor lol. Jag gillar den gråa mest för den är tight över höft och rumps så den sitter lite "sexigare" om man nu får/kan använda ordet sexigt och onepiece i samma mening *lol*.

Finns det fler liknande som den gråa som är lite tightare men fortfarande softish fast på andra ställen? Eller privatimport via nätet länkar tas gärna emot =)

/Fridaybrew

Fiona
0

Skulle vilja ha en att mysa i, dock in visa mig offentligt!!!!

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Turfaren
0

#33 I USA finns en annan tradition med sparkdräkter för vuxna. Nu vet jag inte vad du köpte, men där har det länge funnits pyjamasoveraller (ibland med "baklucka"). Det är plagg som aldrig varit avsedda att användas utanför hemmet.

Att kalla en onepiece sexig tycker jag låter som en motsägelse, och ska jag tulta runt i sparkdräkt, ska den åtminstone sitta löst.

Det finns flera olika fabrikat. I sparkdräktsgruppen på facebook finns några länkar och också en som syr på beställning.

http://www.facebook.com/groups/onesie/

Fridaybrew
0

Hittade typ den jag köpte om det nu inte är den jag faktiskt köpte, bryr mig inte om märket , me nden ser identisk ut iaf och man fick med ett par matchande sockiplast *asg* =))
https://www.orderforeverlazy.com/
Helt ok pris tycker jag och lätt värt.

/Fridaybrew

Fridaybrew
0

/Fridaybrew

Turfaren
0

#36 Detta är en annan amerikansk tillverkare:

http://www.jumpinjammerz.com/

Hanna
0

Här är den jag har http://shop.ziperall.se/sv/artiklar/leopard.html

Dock mycket snyggare irl. Gillar även att dragkedjan går ända upp i luvan så man kan "låsa" in sig :]

Tänk på att om ni beställer saker så titta att momsen är inräknad. Denna kostade 1200kr med moms och frakt vilket inte står.

Turfaren
0

#39 Jag trodde att man vore tvungen att ange pris inkl. moms, när man vänder sig till konsumenter.

Hanna
0

#40 Finns säkert så man kan slinka runt reglerna där också. Står väl finstilt i något hörn.

Turfaren
0

[Här fanns en bild av mig, och även om Fridaybrew skrev ett bra svar till #43, tog jag bort den. Jag ville diskutera overaller, inte bildrättigheter.]

Denna kommentar har tagits bort.
Karmatarerskanise
0

Angående onepice så undrar jag vilken färg som är populärast? Vad tror ni?

Turfaren
1

Jag har ingen uppfattning om vilken färg som är populärast, men jag har sett många rosa ute. Själv har jag bl.a. "odalvarianten", som jag kallar den, grön med gula blixtlås och kanter vid fickorna.

Fridaybrew
0

På universitetet var overallen klart det grymmaste festplagget =) Det är verkligen underbart att ha overall. Fast det är då inte av onepiece snitt utan mer industri variant. Vi hade Blå Kläder overaller , de överlever det mesta i festväg hehe.

Min favorit är :
http://www.pieceofnorway.se/one-piece/monaco-regatta-34
(och om ngn handlar från detta ställe se till att stödja iFokus genom att klicka på annonsen sen köpa =) så får iFokus sin ersättning)

/Fridaybrew

Turfaren
0

#58 Det är lustigt att studentoverallerna har överlevt. Kring 1980 var det modernt med snickarbyxor och overaller. Vad jag vet var det 1979 som de första abiturientoverallerna användes.

Jag tror att det allmänna modet då gjorde att steget var ganska litet till att använda arbetsoveraller, vilket gav upphov till en studenttradition.

En annan teori är att det började med att teknologer vid KTH festade i de overaller de använde vid de praktiska momenten i undervisningen. Kanske har studentoverallerna ett dubbelt ursprung.

Karmatarerskanise
0

Jag har också sett rätt många rosa, och några svarta.

[linneasandberg]
1

Länken du la ut är en fake sida! Detta är den äkta: http://onepiece.com/se/shop/info/index?gclid=CJSN_YKV8KwCFWlYmAodjWkjMw

Jag har en onepiece och dom är jätesköna!

Turfaren
0

#61 Det var intressant att läsa. Inte trodde jag att någon hade skrivit om studentoveraller.

Turfaren
0

#60 En jag tyckte var snygg var den helsvarta (med svart blixtlås), men den tog slut fort.

Fridaybrew
0

Asg fake? tja om nu onepiece nu uppfann sparkdräckten så kanske jag kan köpa argumentet =)

Oavsett så är den jag länkade till en specifik onepiece/sparkdräkt/whatever som jag tycker är snyggast.

/Fridaybrew

Turfaren
0

#62 och #65. För något år sedan läste jag en artikel om en tvist i Norge, där ett annat företag sade sig vara först. Helt klart är emellertid att det är OnePiece som genom sin marknadsföring gjort sig till ett begrepp som alla känner till.

Kanske är det som med Mac och PC. Mac var först, men det var PC som sedan blev störst.

Fridaybrew
0

http://en.wikipedia.org/wiki/Jumpsuit
http://en.wikipedia.org/wiki/Overall
vi kan väl vara överens om att ingen av de som säljer ngt liknande onepiece har uppfunnit något eller kommit på något nytt. Så det finns inga fake helt enkelt.

Edit:
Lägger till en länk som förklarar vad en fejk är:
http://en.wikipedia.org/wiki/Counterfeit_consumer_goods
"counterfeit products encompass all products made to closely imitate the appearance of the product of another as to mislead consumers."

Då det sälj under helt separata märken är de således inte fejk.

Fejk hade det varit om onepiece of norway skrev "onepiece" på sina kläder trots att det inte är det, vilket de INTE gör.

/Fridaybrew

Fridaybrew
0

Denna gillar jag också de är inte så slappa liksom:

http://www.pieceofnorway.se/one-piece/college-69-darkgrey-60#

/Fridaybrew

Birke
0

#68 Den var oxå min favorit:)

Fridaybrew
0

Vore det inte roligt med en onepiece fest där alla kommer i sina sparkdräkter =)

/Fridaybrew

Fiona
1

Nu är tråden upprensad, håll er till ämnet i fortsättningen då det är väldigt tråkigt för de som vill följa tråden när det uppstår orelevanta disskusioner. Ta dem i PM om det ska vara nödvändigt

Tack på förhand!

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Turfaren
0

#71 Det kunde kanske vara trevligt. Det har väl åtminstone varit fester där många har använt sparkdräkt. :)

Turfaren
0

#32 Jag funderade en gång över detta med "första intrycket", som också kan ske på internet, men för de flesta var det tydligen inte så viktigt:

Bjuda på sig själv eller ej?

Karmatarerskanise
0

#74 Man kanske inte tycker det är så viktigt, men omedvetet påverkar det ju oss.

Självklart kan det första intrycket ändras när man får veta mer om personen.

Turfaren
0

#75 Jag är - som så ofta - kluven, men det är nog så, att när jag anser att det första intrycket inte är viktigt, är det egentligen något annat jag vill signalera. Man tror ofta att det viktigaste är att vara snygg och prydlig, men ibland är andra signaler viktigare.

Om jag vore prydligt klädd och i porten för första gången mötte en ny granne, som just kom hem i skitiga stallkläder, skulle hon kanske tycka att det vore litet pinsamt. För mig skulle det emellertid bara signalera ett gemensamt intresse och därför vara ett positivt första intryck.

Att det första intrycket kan etsa sig fast, märkte jag på ett arbete, där jag ena dagen kunde ha kavaj, medan jag nästa hade snickarbyxor. Kolleger som jag träffade för första gången höll sedan ofta fast vid det första intrycket, som mitt "sanna jag", märkte jag flera gånger.

[FruStein]
0

Äger ingen och skulle aldrig falla mig in i att köpa. Har inte ens mjukisbyxor.

Fridaybrew
0

såg i ett reklamblad idag från Netto av alla ställen som säljer onepieceliknande jumpsuits för 250-300 kr. Har aldrig varit dit förut men kanske ska ta sig en sväng förbi där iaf.

/Fridaybrew

IsabelleJ
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har en äkta, slänger in en bild på den sorten jag har.
Sjuuuukt mysig är den, sånt där material som såna där mjuka gosiga filtar ni vet :)
Brukar hoppa i den efter duschen, helt underbart! :)

Karmatarerskanise
0

#79 Äkta säger du. Vad är en äkta och vad är en falsk?

IsabelleJ
0

En äkta brukar väll vara en som man köpt från den originala onepiece-affären? Eller?
Jag vet inte vad jag skulle kalla det annars.

Karmatarerskanise
0

#81 Aha, visste inte att det fanns en sådan :) Vad heter den?

IsabelleJ
0

#82 Ehm, jag antar väll att det är så att originalet är det norska företaget OnePiece Jump In eller vad det nu hette. Dessa ligger ju på 1 000-1 500:-, sen finns det ju även såna som ligger på 500-800:-, men om jag fattat det rätt så är det inte från de originala "uppfinnarna" eller vad man kallar dom. Så på så sätt menade jag att den är äkta/originalet =)

Fridaybrew
3

#83 se mitt inlägg #67

Onepiece är verkligen inte den äkta, Onepiece är ett märke det finns med andra ord flertalet olika tillverkare av så kallade jumpsuits/sparkdräkter.

Att sen Onepiece må vara dom som importerade det till vårt lilla hörn av världen och marknadsförde de billiga kläderna dyrt är en helt annan femma.

Det finns knappast någon tillverkare som kan säga sig äga rätten till att säga att de marknadsför den enda rätta äkta sparkdräkten. Däremot så har de naturligtvis total rätt till sitt eget varumärke de olika tillverkarna.

Huvudsaken är inte huruvida det är rätt märke i kragen eller ej utan, det viktiga är att de fyller sitt syfte. Göra kunden nöjd, endel känner sig mer nöjda med onepiece medans andra är fullt lika nöjda med sina Piece of norway, ziperall, orderforlazy eller till och med en märkeslös jumpsuit.

/Fridaybrew

Turfaren
0

#7 Då var det inte dig jag mötte i affären nu, för där fick ingen ett tossigt anfall.Cool

Jag undrar hur en onepiece skulle fungera som träningsplagg? Den skulle åtminstone göra skäl för namnet "träningsoverall". Glad

Kaisa_Kavat
0

Men när man kissar då? Hehe, brrr.. Kalllltt!!

Vill man så kan man :)

spacesheep
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#85 Kanske en av tightare modell? Fast de är ju ganska tjocka i materialet så de borde bli ganska varma att träna i tycker jag :D

#86 Det blir ganska kallt då faktiskt.. stora nackdelen :(

Äger själv två onepieces från Ullared, 179kr/st var som hittat. En lila och en svart, underbara att gå runt i hemma. Men skulle aldrig någonsin gå utanför dörren med dem, det ser faktiskt väldigt fel ut :)

Turfaren
0

#7 Jag tänkte på dina ord, när jag i helgen lät ta några bilder av mig i sparkdräkt utomhus.  Glad

På facebook blev det blandade reaktioner bland mina vänner…

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.