stockholm ?
Hej Ska åka till stockholm på fredag så vill ha lite tips på bra afärrer?
Vad får jag inte missa? :P

Har tyvärr aldrig varit i Stockholm, hoppas någon annan kan tipsa! :)

Oj det finns ju hur mycket som hällst, men jag föreslår gammlastan för alla turister, sedan butikerna runt sture, Zara, mm
Skippa Drottninggatan som bara är stress och sunkiga affärer.
Lycka till!!!!
Nee skippa verkligen inte drottninggatan, spring iaf in på Topshop en snabbis!
gamla stan är ju urvackert, men inte så mysigt ihop med 1000 japaner. som det var senast jag var där.
annars funkar ju att bara strosa runt, då brukar man hitta lite av allt möjligt. :D

på söder finns massa roligao hc lite annorlkunda affärer.. dock måste man gå lit emer än inne på drottningatan eftersom dom inte ligger alldeles bredvid varandra

Runt Mariatorget och Götgatsbacken, c/o Sthlm skall ju stänga och rear ut allt t ex. Många mysiga butiker runt SoFo.
S:t Eriksplan, Rörstrandsgatan, Flemminggatan och Västermalmsgallerian.

drottninggatan är tråkig.. samma affärer som överallt annars, stadium, jc indiska din sko.. hm.. lindex.. aa, typ sånt som finns i alla halvstora svenska städer

Gamla stan är fint men undvik Västerlånggatan - turistfälla!
shopping finns vid T-centralen, drottninggatan, kungsgatan, hamngatan(?) där Gallerian/NK finns.
Sen på Södermalm finns det också bra shopping, eller de finns väl det överallt egentligen. :P

#4.. haha!.. sånt där får man räkna med när man besöker Sthlm… vi som bor här har väl blivit vana…, lr inte..
fast dom kan va lite kul oxå, kom ett helt gäng gåendes vid slottet o klockorna slog.. Va rätt kul att se så många japaner titta uppåt o säga "Oohh"..
Prova Mango, Zara, Top Shop, de är ju lite annorlunda. En favoritbutik är (minns ej vad den heter
) men den ligger till höger i PUB-huset om man går in från Hötorget. Massor av fina klänningar, väskor etc.
Pepe Jeans är ett märke som återigen fångat mitt intresse. :)
#7 det kan faktiskt vara olika sortiment i affärerna beroende på var man bor…även om det bara är HM, Indiskan o Vero moda osv. Stor skillnad mellan Malmö, Lund o Kristianstad iallafall…beror på vem som sitter som inköpare… oftast bättre reor i storstan….
johanna, joo visst kan dom vara lite charmiga, men på dom trånga gatorna…huaa…:P