Schampoo & Balsam
Hej!
Är ny här på forumet så vill bara börja med att säga Hej till alla! Hej på er :)
Men så till min fråga.. I helgen sa min kompis till mig att mitt hår kanske inte skulle bli så slitet så fort om jag använde riktiga schampon och balsam, med riktiga menar hon, betala lite mer och skippa de man kan köpa i matbutiken. Är det någon som har märkt en markant skillnad efter att ha bytt från vanligt Schampoo till lite dyrare?
Mitt hår är mellanlångt och hårstråna är så tunna så tunna om det gör någon skillnad.
Tack o bock
Vill man så kan man :)

Hej! Välkommen hit!!
Jag tycker att det är skillnad. Tvättar mitt hår väldigt mycket o utsätter det för klor nästan dagligen och sen jag började med Kerastase istället tycker jag att det blivit mycket bättre.
Sen beror det ju på vad man har för hår och så med. Jag testade balsammetoden, det funkade i början sen blev det bara äckligt. Birke här på forumet håller på fortfarande och är nöjd tror jag, hon har en massa bra tips och trix om det!
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Vad kan man kalla riktigt shampo?
Använder et billigt Garnier shampo och sen ett något dyrare balsam från Rusk, funkar alldelles upmärkt!
- Once you see it, you can never forget. Once it sees you, you can never escape.
Jag använder för tillfället Respons shampo och balsam med pärlemor och körsbärsblomma tror jag det är, doftar gott och mitt hår som är många fina hårstrån blir väldigt mjukt och fint av det. Har testat lite dyrare varianter som tex Bed Head och de här megastora flaskorna som ska vara som frisörshampon men billigare, och aldrig mer säger jag! Dock har jag inte provat ngt som frisören säljer..vågar inte testa lägga mer dyra pengar när jag vet att Respons eller L'oreals anti breakage funkar kanon på mitt hår!
Men jag tror inte att de som finns att köpa hos frisörerna skulle vara så mkt bättre, och tror precis som #1 skriver att det beror nog mkt på vilket typ av hår man har och faktiskt har kosten och hälsan stor påverkan på både hår och hud och har man hittat ngt billigare som går att köpa på Ica som funkar tycker jag att man kan köra på det om man vill! Jag har testat mej fram och vet rätt bra vilka shampon som funkar på mitt hår och inte.
Sen spelar det ju såklart roll om du plattar håret eller fönar det ofta, det sliter ju enormt på håret om amn inte använder bra produkter för att skydda det mot värmen, så det är ju en del yttre faktorer som spelar in, det har inte bara med "riktigt" shampo att göra :)

Jag hade Loreal innan jag bytte till Kerastase och det var en jätteskillnad!
#5 till det bättre eller sämre? 
Hej!
Jag är också ny här hos er! Hej hej! 
Jag märker skillnad på mitt hår vad jag använder för märke. Dyrare märekn oftat bättre hår. Men det jag märker störst skillnad är att ett dyrt schampo är drygare än ett billigt. Mitt schampoo kostar runt 300 kr och håller i ca 3 månader och jag har långt hår till mitten av ryggen.
Nu köper jag inte mitt schmpoo i sverige utan på webben, så då blir det havla prist! Får man tipsa om webb butiker här??
═══════════════════ ೋღ☃ღೋ ════════════════════
FrökenFrisk

#6 Till det bättre!!
#7 Välkommen hit!! Du får gärna tipsa om webbutiker.
Åh när du beställer utomlands eller ja, hur blir det med frakten? Tänker vid schampo osv. så lär det ju bli rätt tungt! :) Men sen så bjussar de ju ofta på frakt över vissa summor iofs. Hehe. Vart beställer du från?

Vill man så kan man :)
Eller så gör du som jag gjorde. Kör balsam och inpackning varvat. Inga speciella, köper dem på ÖB typ :)
Jag har testat shampon av alla dess slag, med prislapp från 800kr till 8. Och för mig är det enda som spelar roll hur de är uppbyggda, om de innehåller silikon osv, hur "starkt" det är (vissa shampon tvättar mer än andra, t.ex. Head & Shoulders är väldigt starkt) och vilken konsistens det har. Mitt hår är kräset, och det enda det vill ha i dagsläget är Dove's hårvårdsserie faktiskt - alltså billiga shampon och balsam. Varvar det med inpackning och har mycket bättre kvalitet på håret än de flesta som använder frisörshampon.
Jag har dock tjockt, icke-nordiskt hår.
Fraktfritt! Akta er för den sida, blir lätt beroende! 
FrökenFrisk
Jag använder i vanliga fall tvållera men mellan leveranserna av det så använder jag naturelles balsam och kör balsam metoden med det, det funkar utmärkt och håret blir superfint 
Jag har aldrig använt billigare hårprodukter, så jag kan tyvärr inte svara på om jag märker nån skillnad.
Någon som har provat schampot o balsam " When "?
15# Det stavas Wen :D
----------------------------------
Jag brukar använda olika bl.a Tresemmé, Jane Hellen, Loréal, Dove m.m.. Jag vet dock inte vilket som passar för MITT hår. :)
- Emmy,
Sajtvärd för Shetlandsponny på engelska versionen
Jag andvände garnier förut och mitt hår såg helt asdfghjklöä' ut, tänkte inte så mycket på det tills jag köpte ett shampoo från frisören. Mitt hår blev skitfint och inte lika statiskt. Efter att ha andvändt det i några veckor så är det inte alls statiskt. Kan rekomendera Sebastian Penetraitt :D