ansiktsmask mot fet hy?
det är såhär är i vissa peroider, t ex. när jag har mens, är min hy jättefet! även när jag är nervös eller på allmänt dåligt humör får jag fet hy. har surfat på internet och letat ansiktsmasker men jag har bara hittat masker för torr hy som skulle göra min hy ännu fetare.
flisa

Lermasker brukar vara renande och fungera bra på fet hyr. Bra sådana har t ex Origins och Kiehl's.

Brukar du peeela ansiktet? En mild ansiktspeeling är jättebra när man har fet hy, efteråt blir huden matt och glänser inte alls. Jag har också för mig att bodyshop har bra ansiktsmasker mot fet hy :)

2# peela gör jag ibland. men man ska inte peela mer än typ varannan vecka enligt hon som utför mina ansiktsmasker ;)

#3 Om du inte lägger maskerna själv så bör hon som lägger dom rekommendera en mask.

4# hehe hon vägrar :P

Var inne på Bodyshops hemsida nyss och hittade det är om en ansiktsmask med tea tree oil:
**TEA TREE NOSE PORE MASK
**En ansiktsmask som djuprengör och motverkar glans. Appliceras på huden där pormaskar uppstått. Innehåller djuprengörande Tea Tree-olja samt kaolinlera.
Pris: 125 kr
Nu vet jag ju inte om du har problem med finnar och pormaskar, men den motverkar ju även glansig hy :)
Du kan ju kika själv på hemsidan
Jag använder Tea tree mask , den djuprengör, återfuktar och lugnar huden.
Jag köper min hos Oiflame, de har bra priser:)

Oj såg att jag länkat fel, www.thebodyshop.se ska det vara :)

ska pröva :) tack