Yves rocher hudprodukter?
Någon som provat Yves Rocher hudprodukter? Är dom bra?
Har kört på dem men slutat då de börjat använda djurtester för att få sälja i Kina, köper body shops grejer iställer nu!
www.sweetolga.blogg.se
"Jag vill ha en hund som vågar göra fel men vill göra rätt" Rebecka Berglund
Va.. gör dom??
Ja tyvärr… :(
www.sweetolga.blogg.se
"Jag vill ha en hund som vågar göra fel men vill göra rätt" Rebecka Berglund

"Tyvärr måste vi meddela att märkena Mary Kay, Yves Rocher, L'Occitane och Caudalie har tagits bort från listan. Detta efter att dessa företag bestämt sig för att sälja sina produkter på den kinesiska marknaden, trots att Kina efter en lagändring nu kräver djurtester." Från: http://www.forskautandjurforsok.se/djurforsok/exempel-pa-djurforsok/kosmetikatester/lista-kosmetika-inte-djurtestats.php
Om man bortser från det faktum att de använder djurtester: Min mamma beställer från Yves Rocher och jag har provat en del. Det som jag gillar med deras produkter är att de luktar väldigt gott utan att doften tar över (passasr alltså om man är doftöverkänslig) och att de inte innehåller något annat än naturliga ingredienser. "Vanliga" krämer och tvålar man köper ute i varudagshandeln innehåller ofta ingredienser baserade på olja och silikon. Det får man inte om man köper Yves Rocher. Dessutom är produkterna väldigt dryga och räcker länge.
Påtal om djurförsök, jag tror att mycket av den kosmetika vi köper är djurtestad, såvida inte alla ens produkter man använder finns på den listan jag länkade till. Jag hittar till exempel inga större kommersiella märken där, som Nivea, MaxFactor eller Maybellinne. Så om man inte vill använda en djurtestad produkt bör man nog se över resten av sitt sortiment hemma också..
Jag tycker dem funkar kanon
Det finns ju olika serier men deras Camomille-serie gillar jag. :) Tråkigt att de har börjat med djurtestar, kommer antagligen sluta handla från dem nu.
Hälsningar Olivia
Titta gärna in på min blogg