naglar!
Mina naglar är alltid jättekorta och bryts av hela tiden, jag vet inte hur jag ska få de att bli starkade och friskare och växa mer! :(
Hjälp mig?!

Att måla naglarna stärker, det är viktigt att du får i dig tillräckligt med vitaminer. Om jag inte finns fel är det B-vitamin man ska äta för att stärka naglarna
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg
Stärker det verkligen att måla naglarna?? Men jag ska ta bort nagellacket som jag har nu och sen måla med genomskilnigt. i vilka frukter finns det b-vitamin då? apelsin? banan? äpple?
Finns tabletter att köpa med b-vitamin på bilblioteket! Hjälper både håret o naglarna :) På sommaren kan det hjälper det även som fästingskydd :)
Kram Xia
bloggen
Instagram: Xiah
twitter: Xiah
wordfeud: xiahallding@hotmail.com

#2 Ja det gör jag, finns speciella stärkande lack men även vanligt stärker
#3 Biblioteket?
Apoteket ska det nog vara hihi
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Ajdå :s hihi Skrev visst fel i all hast xD sorry
Kram Xia
bloggen
Instagram: Xiah
twitter: Xiah
wordfeud: xiahallding@hotmail.com

#5 Hehe!! Men man kanske kan hitta en bra bok om naglar där! :o)
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
#4 ja sånt lack har vi hemma :D kan man ta sånt flera gånger om dagen?

#7 Kan inte tro att det ger bättre effekt desto mer lager du har! I alla fall inte så många som det blir om du penslar på några om dagen
Jenny
alltså det är inte som nagellack, det typ blir inga lager :P När det torkat efter en stund så är det typ borta. Så det typ "går in" i naglarna :P
#9 Ja sådant lack är jätte bra! Även myrrolja till nagelband och naglar är bra :)
I want to be like the patronsaint of reality.

#9 Häftigt, det har jag inte hört talas om 
Jenny
Ska inte mjölk vara bra för naglarna också? :)
#12 Det är jag osäker på, dricker ett paket om dagen men mina naglar ser ut som hundbajs ;)
Kram Emelie och djuren!<3
Naglar (skelett och tänder) behöver kalcium, speciellt när vi är barn då skelettet växer och dras ut. Och eftersom naglarna växer jämt så är det bra att få i sig kalcium som finns i mejeriprodukter.
Naglar (skelett och tänder) behöver kalcium, speciellt när vi är barn då skelettet växer och dras ut. Och eftersom naglarna växer jämt så är det bra att få i sig kalcium som finns i mejeriprodukter.
#14/15 men det kan ju inet hjälpa till supermycket eller? Jag själv dricker ca: 1 paket om dagen men mina naglar är hemska! Eller är det mindre kalcium i laktosfria saker eller är jag bara ute och cyklar? :)
Kram Emelie och djuren!<3

Prova ett lack som heter Trind! Det är otroligt bra som verkligen hjälper till att stärka naglarna och att de håller sig starka när man slutat använt lacket :)
Man tar bort lacket varje dag och har på nytt 1 gång om dagen. Har provat det själv och innan så var mina naglar otroligt tunna och sköra men efter lacket blev dom stenhårda haha ;)
Köpte mitt på Kicks så du kan ju gå dit och fråga dom :)
Jag använder Mavala Sientifique nu, innan har jag bara kört på nagelförstärkning, men bytte nyligen och älskar det. Nagelhärdare som närdar sköra tunna naglar. Helt fantastiskt!
Jag har verkligen gjort allt jag kunnat för att få långa naglar, och ja jag äter nyttigt. Trots det är dom tunna, naturligt. Så jag har börjat använda fejknaglar ;)
www.strangegirlyouknow.blogspot.com